برنامه شستا برای سرمایه گذاری در دو شرکت ، نیروگاه بادی و دام سنگین

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی‌فر در جلسه تبیین ظرفیت‌های استان با قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از آمادگی کامل این حوزه برای سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی خبرداد و گفت: شستا به‌ زودی حجم سرمایه‌گذاری را در معدن زغال‌سنگ طبس از 50 به 200 میلیارد تومان افزایش خواهد داد.

وی با تأکید به حضور موفق شستا در معدن زغال‌سنگ طبس افزود: با عنایت به سودآوری خوبی که با سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ داشتیم به این نتیجه رسیدیم که حجم سرمایه‌گذاری‌ها را در این زمینه افزایش دهیم. این شرکت برای راه‌اندازی خط دوم استخراج مکانیزه معدن 700 میلیارد تومان هزینه می‌کند. با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در زغال‌سنگ طبس حداقل هزار و 100 اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته به‌ زودی زغال‌سنگ طبس وارد بورس می‌شود و بخشی از نیروهای شاغل در این مجموعه می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. سیمان قاین نیز از مجموعه‌های خوبی است که با سرمایه‌گذاری این حوزه در حال فعالیت بوده و به‌ نسبت تناژ تولید در صادرات موفق است. تصمیم داریم ظرف 45 روز آینده مطالعات امکان‌سنجی ذخایر مجموعه نمک‌هیدراته جنب کارخانه را به روز کنیم و با استفاده از این ظرفیت در ادامه زنجیره قبلی سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی را در کارخانه سیمان قاین داشته باشیم. با افزایش سرمایه‌گذاری در این کارخانه حداقل 350 نفر به اشتغال مستقیم منطقه اضافه می‌شود.

رضوانی فر از مطالعات امکان‌سنجی صورت‌گرفته برای ایجاد نیروگاه بادی در نهبندان و درح خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد یک نیروگاه بادی 25 مگاواتی 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد. با توجه به سودآوری این طرح بنا داریم ظرف 7-8 ماه آینده، توربین‌های لازم را در این نیروگاه نصب و راه‌اندازی کنیم. استان خراسان جنوبی به‌لحاظ تعدد، تنوع و کیفیت معادن از بی‌نظیرترین مناطق است ظرف چند روز آینده به‌جهت تمرکز بیشتر در کار و آغاز پروژه‌های اکتشافی، دفتر مهندسی تخصصی را در مرکز استان راه‌اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شرکت های تولیدی مجموعه در مناطق مختلف، بهره‌برداری از معادن بنتونیت، سنگ آهن، سیلیس، خاک صنعتی و مس استان را در برنامه داریم. بزرگترین مصرف‌کننده سنگ آهن، ذوب‌آهن است و 100 درصد تولیدات ذغال طبس نیز به اصفهان می‌رود که بازار بی‌دغدغه‌ای است. سرمایه‌گذاری شستا در معادن بنتونیت شمال خراسان جنوبی قطعی است و به‌زودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شستا درخصوص سرمایه‌گذاری این حوزه در پرورش دام سنگین گفت: شرکت برای راه‌اندازی یک مجتمع 10 هزار رأسی دام سنگین در شیروان اقدام کرده و با توجه به شرایط استان خراسان جنوبی این آمادگی را دارد که مشابه آن را در اینجا نیز راه‌اندازی کند. مجموع سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای استان 1800 میلیارد تومان است که حداقل برای 1500 تا 1700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند. تمام برنامه‌ها ظرف 24 ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

به‌گفته رضوانی فر، حضور مستمر هر 3 تا 4 ماه یک‌بار در استان از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای کنترل شرایط و نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها انجام خواهد شد تا سرعت کار را بیشتر کند. تعهد این است که کارها را به‌گونه‌ای انجام دهیم سرمایه‌گذاری‌ها هرچه سریعتر به نتیجه برسد و اثرات خیر و برکات آن ظهور و بروز کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام