۵ هزار شرکت کاغذی و تکشیل پرونده ۳۰۰ هزار نفر با تراکنش ۵ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود علیزاده در خصوص رونق بازار خرید و فروش کد ملی به منظور صدور فاکتورهای خرید و فروش از ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان به فارس گفت: حداقل ۵ هزار شرکت کاغذی به صورت قانونی ثبت شده اما ماهیت فعالیت آنها صوری و برای صدور فاکتور های واهی و انحراف در مباحث مالی است.

وی افزود: وزارت اطلاعات در پی شناسایی پشت پرده کارت‌ها و فاکتورهای صوری بوده و دادستانی با توجه به ماده ۲۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم پیگیر این جرائم است. سازمان مالیاتی نیز پرونده های قبل از سال ۹۵ را باکاوی می کند تا سوء استفاده شرکت‌های کاغذی به صورت عمیق بررسی شود.

این معاون ادامه داد: برای حدود ۳۰۰ هزار نفر که دارای تراکنش بالای ۵ میلیارد تومان بودند پروفایل مالیاتی تشکیل شده و از این تعداد، پرونده ۵ هزار نفر در حال رسیدگی است که آیا مشمول مالیات هستند یا خیر.

علیزاده گفت: در بحث هوشمند سازی طی یک سال گذشته خوب کار شده و امیدواریم سال ۱۴۰۰ با پیاده‌سازی پایانه های فروشگاهی و استقرار سامانه مودیان تکمیل شود. قصد داریم کل رویدادهای مالی فعالان اقتصادی را در سامانه مودیان ثبت و ضبط کنیم که بستر آن در حال ایجاد شدن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام