نظر امیدقائمی درباره مواضع دیروز روحانی و اولویت های سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی امیدقائمی درباره مواضع روحانی در جلسه دیروز ستاد اقتصادی دولت مبنی بر جدییت در عرضه اولیه سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه‌های دولتی ، نظارت دقیق بر بازار سهام، متعادل‌سازی عرضه و رشد منطقی سهام به ایرنا گفت : با توجه به شرایط فعلی بازار ، می‌توان با عمل به صحبت‌های رییس جمهور ، بسیاری از هیجانات  را کنترل کردتا همه بازیگران به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت و کسب بازدهی معقول باشند.

وی ادامه داد: از این فرصت بازار سرمایه که مردم بیش از نیمی از سرمایه‌های در اختیار را وارد این بازار کرده‌اند باید ضمن استفاده از این منابع و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها، طرح‌های ملی بزرگتری را انجام داد. در این میان بورس مسوولیت بزرگی مانند تامین مالی بنگاه‌ها و پروژه‌ها را بر عهده دارد و پیشنهاد دولت مبنی بر عرضه سهام بنگاه‌های دولتی و تامین مالی شرکت و بنگاه‌های دولتی از طریق بورس می‌تواند راهکاری موثر و حرکتی برای رشد اقتصادی باشد.

این کارشناس بازارسرمایه ، شفافیت و توسعه حداکثری بازار را وظیفه سازمان بورس دانست و گفت: تعریف ابزارهای جدید، جلب اعتماد و افزایش شفافیت و عرضه های اولیه باید در اولویت سازمان بورس باشد . سازمان بورس باید عرضه‌ها را به نوعی در دستور کار قرار دهد که ضمن حفظ جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس، حداکثر مشارکت مردم برای درازمدت ادامه داشته باشد.

امیدقائمی افزود: متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در صنایعی که از بازدهی بیشتر و ریسک کمتری برخوردارند باید اجرایی شود. بدین معنا که سازمان بورس باید شرکت‌هایی را عرضه کند که بازدهی بیشتری را در اختیار مردم قرار دهد و متناسب با تقاضایی که در بازار وجود دارد ابزارهای جدید و آپشن‌های مالی جدید تعریف شود تا بتوان از این فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کرد.

وی ضمن تایید صحبت‌های رییس جمهور در راستای وجود هیجان در بازار گفت: میزان بازدهی و قیمت برخی سهام به علت شرایط حاکم ، فراتر از ارزش ذاتی شده اما کماکان با تقاضای بالا همراه هستند. سازمان بورس باید این وضع را مورد مدیریت کند. سرمایه‌گذاران هم بهتر است از خدمات مشاوران ، بهره مند شوند و با تحلیل وارد سهام پرریسک و کم بازده شده و با توجه به رونق بازار ، عجولانه رفتار نکنند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام