سایپا با ۴۸ شرکت دانش‌بنیان قرارداد بست / افزایش همکاری با استارت آپ‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی با اشاره به اقدامات سایپا در یک سال اخیر برای افزایش همکاری با استارت آپ ها و مجموعه‌های دانش بنیان گفت: بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای برطرف کردن کمبودها و نیازهای فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی است و سایپا این مهم را بصورت جدی در دستور کار قرار داده است.

وی درباره ایجاد کمیته همکاری‌های مشترک با مجموعه های دانش بنیان افزود: طی سال‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی فعالیت‌های متعدد و بزرگی انجام دادند ولی اکنون با تعدد و بلوغ مجموعه‌های دانش بنیان می‌توان فعالیت های مشترک تعریف کرد تا به واسطه آن بتوان صنعت خودرو را متحول کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت خودرو در بخش طراحی و تولید خودرو به پیشرفت های مطلوبی رسیده اما هنوز در تولید برخی از قطعات به خصوص قطعات "های‌تک" نتوانسته به سمت خوداتکایی برود، ادامه داد: از تمام نخبگان، مجموعه های دانش بنیان و استارت اپ که می توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت می کنیم تا با حضور در کمیته همکاری های مشترک با مجموعه های دانش بنیان ایده ها را مطرح کنند.

سلیمانی با بیان اینکه تمام ایده‌های خوب و قابل حصول دانش‌بنیان‌ها و نخبگان با سرعت عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: سایپا در همکاری‌های جدید اجازه نخواهد داد که فرصت و زمان در شرایط موجود که در بدترین وضعیت تحریمی است از بین برود لذا امید می رود با اعتماد دو طرفه بتوان صنعت خودرو را از تولید سنتی به سمت تولید دانش بنیان هدایت کرد.

وی عنوان کرد: سایپا در مسیر تکمیل پروژه بومی سازی قطعات خودرو قرار گرفته و در این مسیر پرپیچ و خم نیازمند همکاری بخش های مختلف چون معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان ملی کارآفرینی و پارک های علم و فناوری است. هماهنگی بین صنعت خودرو و دانش بنیان ها یک ضرورت است اگر همکاری ها پیوسته و تعریف شده باشد نتایج خوبی عاید صنعت خودرو خواهد شد. در سال جاری به دنبال این هستیم حجم کارهای مشترک با مجموعه های دانش بنیان با هدف تولید قطعات های تک را افزایش دهیم و رسیدن به تولید داخلی تمام قطعات خودرو دور از دسترس نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام