نتیجه جلسه نمایندگان مجلس با وزیر اقتصاد درباره بورس و پاسخ به چند دغدغه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص مسائل مطرح شده در نشست عصر دیروز کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد به خانه ملت گفت: به دلیل دغدغه‌ نمایندگان درباره بازارسرمایه به واسطه روند صعودی قیمت سهام شرکت‌های بورسی و افزایش شاخص در هفته‌های اخیر، بررسی وضعیت بازار سهام در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: به زعم نمایندگان ، روند صعودی قیمت سهام با نرخ های بازدهی، عملیات واقعی شرکت ها، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ رشد اقتصاد و شاخص های اقتصادی منطقه ای و بین المللی هم خوانی ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر بررسی دغدغه ها، فرصت های بازارسرمایه از جمله تامین مالی دولت و بخش خصوصی پیگیری شد. برنامه عرضه های دولت عمدتا" شامل سهام شرکت هایی است که پیش از این عرضه شده اند. بطور مثال سهام شرکت هایی که پیش از این از طریق هلدینگ ها عرضه شدند مجددا از طریق ساختار بالادستی عرضه می شوند. به این معنا که سهام یک شرکت دو یا سه بار در لایه های مختلف عرضه می شود.

پورابراهیمی با اعلام بررسی زیرساخت های بازارسرمایه ، تصریح کرد: نحوه خدمات و وضعیت کارگزاری ها و شرکت های ارایه دهنده خدمات مشاوه ای هم پیگیری شد.

به گفته وی ، اطلاع رسانی به مردم درباره سرمایه گذاری در بورس باید در دستور کار وزارت اقتصاد، سازمان بورس و شورای عالی بورس قرار گیرد. زیرا در مردم صرفاً می دانند ورود به بورس مناسب است اما از محتوای آن اطلاع کافی ندارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام