انتقاد نماینده مجلس و استاندار اراک از واگذاری هپکو به شستا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا سلیمی با انتقاد از اقدام دولت در واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی در قبال بدهی به تسنیم گفت: اقدامات و رفتار دولت درباره هپکو دارای تناقضات فراوان است و متاسفانه در مسائل اقتصادی افراد سیاسی تصمیم گیری می‌کنند. دولت نمی‌داند چکار می‌کند! ابتدا هپکو به بخش خصوصی واگذار و به دلیل اهلیت نداشتن دوباره به دولت برگردانده می شود.

وی افزود: پس از دو بار واگذاری غلط، بار دیگر هپکو به دولت برگشت و قرار شد آن را به ایمیدور و اکنون به تامین اجتماعی به جای بخشی از بدهی به سازمان واگذار کند که این اقدام چیزی جز کلاف سردرگم نیست.

این نماینده ادامه داد: دولت شرکت‌های تامین اجتماعی را وارد بورس کرده در حالی که حق ورود به امور و دخالت در شرکت‌های تامین اجتماعی را نداشت. زیرا تامین اجتماعی برای کارگران است و برای وارد شدن آن به بورس کارگران باید تصمیم گیری کنند.

سلیمی گفت: اقدامات اخیر دولت درباره هپکو نشان می‌دهد در تصمیم گیری ها احساسی، سیاسی و غیرکارشناسی عمل می کند و باید توضیح دهد در صورتی که شرکت سودده بوده چرا آن را نگه نداشته و اگر زیان‌ده است چرا باید با واگذاری به سازمان تامین اجتماعی از جیب کارگران زیان آن پرداخت شود؟

علی آقازاده استاندار اراک نیز گفت: این تصمیم بدون اطلاع استانداری اخذ شده و در واقع چوب حراج به هپکو زده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام