تعیین نهایی نرخ ضرایب زنجیره فولاد به وزارت صنعت سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از معدن ۲۴، در روزهای گذشته شاهد برگزاری جلسات در سطوح کارشناسی به منظور چکش کاری تعیین ضرایب جدید محصولات زنجیره فولاد بودیم.

شنیده ها حاکی است با برگزاری این جلسات، فولادی ها و معدنی ها در مبانی اصلی به توافق رسیده بودند و نسبت به روزهای نخست نظرها و آراء را تعدیل کرده بودند. در نهایت اما با اینکه دیدگاه بسیار به هم نزدیک شده بود و بین ۵ تا ۶ درصد در هر یک از ضرایب سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی اختلاف نظر بین دو طرف وجود داشت اما اکنون اعداد نزدیک تری را پیشنهاد می کردند و هر جلسه شاهد کاهش مشکلات نسبت به جلسه قبل بودیم که در نهایت رسیدن به اعداد نهایی برای نمایندگان سخت می شد.

مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ اهن در این زمینه گفت: کل صنایع معدنی، نمایندگی انجمن سنگ آهن را در این جلسات پذیرفته بودند اما در بخش فولاد این اتفاق نظر احساس نشد. چندی پیش نورد کاران فولادی از مجموعه انجمن فولاد جدا شدند زیرا در شرایط جدید امکان تضاد منافع بین آنها وجود داشت و شاید همین مسئله سبب شود تا شاهد ظهور انجمن های متفاوتی در آینده باشیم.

به نظر می رسد حال که همه چیز به معاونت معدنی وزارت صنعت سپرده شده و کارشناسان این معاونت نیز جداول قیمتی انجمن سنگ آهن، پیشنهادات فولادسازان و پیشنهادات بینابینی اتاق بازرگانی و خانه معدن را دیده و شنیده‌اند، شاهد اعلام ضرایبی باشیم که خواسته های دوطرف را پاسخگو باشد. به احتمال زیاد تا آخر وقت فردا یکشنبه ضریب جدید قیمت محصولات زنجیره فولاد از سوی وزارت صنعت اعلام خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام