تحلیلی از آخرین وضعیت اشتغال در کانادا با کاهش ۴. ۱درصدی نرخ بیکاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ناتان جانسن موسسه آر‌بی‌سی با اشاره به کاهش ۴. ۱درصدی نرخ بیکاری در کانادا طی ماه ژوئن (خرداد) گفت: به‌دنبال بازگشایی بخش بزرگی از کسب‌و‌کارها در نتیجه کاهش شیوع ویروس کرونا،نرخ بیکاری کانادا در ژوئن با ۴. ۱درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۳. ۱۲ درصد رسید.

وی افزود: این نرخ بیکاری که ۳. ۰ درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار کارشناسان بود پس از آن رقم خورد که در ماه ژوئن ۹۵۳ هزار نفر دیگر شاغل شدند که از این تعداد، ۴۸۸ هزار شغل تمام وقت و ۴۶۵ هزار شغل پاره وقت بوده است.

این کارشناس ادامه داد: طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۸. ۶۳ و ۴. ۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل رسیده است. همچنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می‌گیرد با ۹. ۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۵. ۲۷ درصد رسید.

جانسن گفت: متوسط نرخ بیکاری کانادا طی سالهای ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۶۱. ۷ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۹. ۲ و بالاترین مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱. ۱۳ درصد بوده است.

وی افزود: شمار قابل‌توجهی از افراد به سر کار بازگشته اند اما هنوز تا جبران وضعیت پیش آمده راهی طولانی در پیش داریم به‌ویژه آنکه در ماه آوریل حدود دو میلیون نفر از شاغلان کانادایی به‌ طور موقت یا دائمی بیکار شده اند.در بین مشاغل مختلف،بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به بخش خدمات با ۷۹۴ هزار، خرده‌فروشی ۲۲۲ هزار و مراقبت‌های درمانی با ۱۲۱ هزار فرصت شغلی بوده است.

جانسن ادامه داد: به تفکیک استانی نیز در ماه ژوئن بیشترین اشتغال‌زایی مربوط به استان اونتاریو بوده که ۳۷۸ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام