تاکید روحانی بر جلوگیری از نوسانات ارز / مصوبه بانک مرکزی برای صادرکنندگان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به نوسانات ارزی ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های و کرونا گفت : وزارت صنعت مسئول ایجاد انضباط در بخش صادرات و واردات کالا بوده و با همکاری بانک مرکزی سیاست‌های تعادل ارزی را بادقت و شفافیت اجرا می‌کند.

وی افزود: صادرکنندگان و واحدهای تجاری فعال و متعهد به سیاست های تجاری ، مورد تشویق و حمایت دولت هستند و اقلیت متخلف مورد پیگرد قرار می گیرند. سیاست دولت تقویت و پشتیبانی از شرکت هایی است که در صف اول مقابله با تحریم قرار دارند و برای تامین کالاهای ضروری و مورد نیاز جامعه و مواد اولیه تولید تلاش می کنند.

در این جلسه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از مصوبات کمیته بازگشت ارز صادراتی ارائه کرد که براساس آن صادرکنندگان برای برگشت ارز از تاریخ صدور پروانه صادراتی 4 ماه فرصت دارند و اگر ظرف سه ماه نسبت به بازگرداندن ارز اقدام کنند به عنوان تشویق مبنای برگشت ارز آنها 90 درصد ارزش پایه صادراتی خواهد بود.

براساس این مصوبه در صورت تاخیر در برگشت ارز به چرخه اقتصاد،صادرکنندگان مکلف بوده باقیمانده تعهدات را در سامانه نیما با نرخ روز پایان مهلت 4 ماهه  یا قیمت روز بازار هر کدام که کمتر باشد به بانک مرکزی بفروشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام