دو پالایشگاه بورسی در دومین صندوق هستند / آخرین وضعیت صندوق سوم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالقاسم شمسی جامخانه با اشاره به عرضه سهام دولت در 18 شرکت بورسی و به صورت واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) به ایسنا گفت: تصمیم اولیه دولت برای سهام چهار پالایشگاه تبریز، اصفهان، تهران و بندرعباس بود که در حال حاضر طبق مصوبه هیات واگذاری، سهام دو پالایشگاه‌ تبریز و بندرعباس به صورت بلوکی عرضه می شود.

وی ادامه داد: واگذاری بلوکی سهام پالایشگاه تبریز آگهی شده و پالایشگاه بندرعباس هم بزودی آگهی می‌شود. بنابراین باقی مانده سهام دولت در دو پالایشگاه‌ تهران و اصفهان به صورت ETF عرضه خواهد شد. سومین ETF هم شامل شرکت های فولاد مبارکه ، ملی مس ، سایپا و ایران خودرو است که در حال طی فرایندها و مکاتبات است. 

به گفته شمسی جامخانه ، سهام برخی از این شرکت ها در وثیقه بانک ها بوده که از وزارت صنعت تقاضای جایگرینی شده که طبق مصوبه هیات وزیران انتظار می رود با دستور سرپرست وزارت صنعت این اقدام تسریع شود .

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی اوایل تیر اعلام کرد به نمایندگی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بلوک ۱۶.۴۱ درصدی پالایشگاه تبریز را بصورت یکجا و نقد یا شرایطی روانه میز فروش می کند.

این بلوک شامل یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۵۶ سهم "شبریز" است که دوشنبه ۳۰ تیر از طریق کارگزاری امین آوید عرضه می شود. در این واگذاری قیمت پایه برابر است با قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۲۹۵۳۱ ریال کمتر نباشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام