توصیه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب به مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط تصویری با نمایندگان،مجلس یازدهم را مظهر امید و انتظار مردم خواندند و اعلام کردند: اطمینان داریم همه مشکلات موجود قابل حل است و مجلس باید با اولویت‌بندی مسائل، پرهیز از حاشیه‌سازی و کار مخلصانه برای مردم در روند حل مشکلات تأثیر محسوس بگذارد.

مهلت چهار ساله نمایندگی،فرصت خوبی برای ریل‌گذاری حرکت عمومی کشور و تأثیرگذاری فراوان در روند حل مسائل و پیشرفت و آینده ایران است. در شرایط کنونی در موضوع اقتصاد مسائل اصلی عبارتند از تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت.

بخشی از مشکلات کنونی ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی مسئولان طی سال‌های مختلف بوده و اگر تفکر خوداتکایی و اعتماد به نفس ملی بویژه در جوانان همچنان رو به گسترش باشد و از بنیه قوی کشور استفاده شود و امیدهای واهی به بیرون مرزها و شرطی کردن اقتصاد تضعیف شود اطمینان کامل دارم که مشکلات اقتصادی قابل حل است.

 موضوع مسکن به عنوان یک مسئله بسیار مهم و کلیدی،مسئله ازدواج جوانان و راههای تسهیل آن، مسئله فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت و مسئله مدیریت فضای مجازی در کوتاه مدت و میان مدت از دیگر مسائل اصلی کشور هستند.

تورم،کاهش ارزش پول ملی،گرانی‌های بی‌منطق،مشکلات بنگاه‌های تولیدی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها سختی معیشت را بویژه برای طبقات پایین و متوسط به همراه آورده است.

به علت بنیه قوی و قدرت دفاعی، کشور بدون تردید توان غلبه بر مشکلات را دارد. همان‌گونه که دشمنان نیز امروز اذعان می‌کنند که با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه نتوانسته‌اند به اهداف ضد ایرانی دست یابند.

حضور بهنگام و فداکارانه مردم در مقابله با موج اول کرونا،خدمات بسیار با ارزش ملت در نهضت کمک مؤمنانه به خانواده‌های ضعیف و حضور با شکوه و  در بدرقه سردار سلیمانی نمونه‌هایی از ظرفیت معنوی عمیق ملت ایران است.

حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور کار بسیار خوبی بود اما نباید به آنها توهین و یا تهمتی زده شود.از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه و قابل توجیه باشد.

مردم از مجلس و دو قوه دیگر انتظار بیان حق و پیگیری آن رادارند و به شدت با مجادله و گریبان گیری و تشنج میان قوا مخالف هستند و همه بدانند فضای منازعه در رئوس دستگاهها برای افکار عمومی زیان بخش و ناراحت کننده است.

اتحاد و انسجام داخلی و یک صدایی در برابر جبهه گسترده دشمن تکلیف همه مسئولان است. امروز جبهه دشمن  تمام توان سیاسی،اقتصادی و تبلیغاتی را برای به زانو درآوردن ملت قوی ایران به کار گرفته و در چنین شرایطی حتی با وجود اختلاف سلیقه و نظر در داخل در مقابل دشمن یاوه‌گو باید دست به دست هم بدهیم و یک سخن گفته شود.

سال آخر دولتها معمولا سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که ها باید تا روز آخر وظایف را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی امانت را با ارائه صورت وضعیت به دولت بعدی تحویل دهند.در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس باید دو قوه فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کار مهم کشور لطمه نخورد.

گسترش مجدد بیماری کرونا و جان‌باختن روزانه تعداد زیادی از مبتلایان و فداکاری‌های کادرهای درمانی که برخی نیز در راه خدمت به مردم جان باختندبسیار غم انگیز است. با این حال بعضی افراد حتی کار ساده‌ای مثل ماسک زدن را انجام نمی‌دهند که واقعاً از آن پرستاری که فداکارانه در حال ارائه خدمت است خجالت می‌کشم.

با ابراز تأسف عمیق از اوج‌گیری مجدد کرونا، همه را به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و کمک به قشرهای ضعیف وخانواده‎های نیازمنددعوت می کنم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام