قیمت جهانی نفت دوباره به کمتر از ۴۳ دلار سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با 36 سنت معادل 0.83 درصد کاهش به 42 دلار و 88 سنت و نفت آمریکا نیز با 36 سنت کاهش به 40 دلار و 19 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که موجب وضع محدودیت های مسافرتی بیشتر در آمریکا شد، نفت با تغییر قیمت محسوسی مواجه شد اما روز جمعه و پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی پیش بینی تقاضای نفت در سال 2020 را به 400 هزار بشکه افزایش داد قیمت ها شاهد رشد بیش از 2 درصدی بود.

پس از آنکه سازمان اوپک اقدام به کاهش 9.7 میلیون بشکه ای تولید روزانه طی حدود 3 ماه گذشته کرد،قیمت نفت نسبت به رقم های پایین ثبت شده در ماه آوریل رشد قابل توجهی نشان داده است.

نشست کمیته مشترک نظارتی اوپک سه شنبه و چهارشنبه برگزار و سطح کاهش تولید در ماه های آینده پیشنهاد خواهد شد.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در شرکت آکسی کورپ اعلام کرد: تعدیل برنامه کاهش تولید اوپک پلاس در ماه آینده و ترمیم احتمالی تولید نفت آمریکا می تواند فشارها در بخش عرضه را افزایش دهد.

لیبی روز جمعه و پس از 6 ماه وقفه ، اولین محموله نفت را صادر اما دیروز مجددا بر کلیه صادرات نفت محدودیت وضع کرد. شرکت ملی نفت لیبی ، امارات را به اعمال نفوذ در جنگ داخلی جهت جلوگیری از افزایش صادرات نفت متهم کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام