برنامه قالیباف اصل برای رفع دغدغه مجلس / بورس تورم را کنترل کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل درخصوص نشست صبح امروز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: در این جلسه مباحثی در زمینه موضوعات مختلف بازار سرمایه، فرصت‌های ایجاد شده در این بازار برای اقتصاد و دغدغه نمایندگان مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ، فرصتی برای اقتصاد است که باید از آن استفاده کرد، ادامه داد: دولت می‌تواند از این فرصت برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی استفاده کند. در غیر این صورت نقدینگی منجر به افزایش قیمت محصولات و تبدیل فرصت به تهدید می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم باید با مطالعه وارد بازار سرمایه شوند و این موضوع مسئولیت سرمایه‌گذار است، افزود: ورود بدون مطالعه به بورس اقدام صحیحی نیست. بازار سرمایه تنها سهام نیست در این بازار اوراق بهادار بلند مدت و با درآمد ثابت نیز وجود دارد. سرمایه گذار باید سبد سهام ایجاد و به صندوق سرمایه‌ گذاری و سبدگردان‌ها مراجعه کند. براین اساس مقرر شد سازمان بورس بسته پیشنهادی در خصوص دغدغه‌های نمایندگان تهیه کند.

قالیباف اصل با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به تقویت بازار سرمایه کمک می‌کنند، عنوان کرد: بازار سرمایه نیاز به توجه زیادی دارد و درحال حاضر به عنوان پدیده ملی مطرح می‌شود.  اگر این پول‌ها به بورس نمی‌آمد در محل‌های دیگر ایجاد تورم می‌کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام