تغییر مهم در نحوه معاملات برای پایان اختلال : "بروکر بیزینس" و احتمال افزایش زمان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش در پاسخ به این سئوال که چه زمان اختلال سامانه معاملات بازار سرمایه و داد و ستد خارج از زمان برخی شرکت های بزرگ و تازه وارد به پایان می رسد به بورس پرس گفت : واقعیت این است که افزایش حجم معاملات و سفارش ها و تعداد بسیار فعالان و رشد چشمگیر تحرکات از عوامل اصلی فشار بر سامانه معاملات و اختلال در روال عادی داد و ستد بشمار می رود و مسلما" هم مورد رضایت هیچ کسی نیست.

وی ادامه داد: در این میان علاوه بر اقداماتی برای توسعه و بروزرسانی سامانه معاملات در نحوه معاملات سهام هم تغییر اساسی رخ خواهد داد و طی آن از رویه جدید "بورکر بیزینس " (roker Business ) استفاده خواهد شد که در تمام بورس های دنیا هم بکار گرفته می شود. همچنین احتمالا" ، زمان داد و ستد افزایش می یابد .

این مقام مسئول در واکنش به این سئوال که این رویه از چه زمانی و با چه مختصاتی اجرایی خواهد شد به بورس پرس توضیح داد: از حدود دو سه هفته آینده و با چند شرکت جدید و در عرضه های اولیه ، روش جدید عملی می شود و قرار است جزییاتی در آینده نزدیک اعلام شود.

خدابخش افزود: در این رویه 108 کارگزار بورس با تجمیع سفارش های خرید و فروش و در فاصله زمانی هر 30 ثانیه یک بار ، براساس قیمت های بازار اقدام به معامله می کنند . علاوه بر این معامله گران آنلاین ، طبق رویه فعلی فعالیت خواهند کرد. بنابراین انتظار می رود با تغییر رویه ، اختلال سامانه معاملات به پایان برسد.

وی تاکید کرد: در این میان نکته حایز اهمیت ویژه این است که کارگزاران باید از طریق توسعه حوزه های فنی و نرم افزاری ، شرایط ادامه مشارکت فعالانه و هم جانبه و گسترده در بازار سرمایه را فراهم کنند و قادر به ارایه خدمات متنوع ، بروز ، بدون مشکل و سریع به مشتریان باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام