دورکاری کارمندان تا پایان کرونا پابرجا است / نمره منفی به مدیران مخالف

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا عباس پاشا در خصوص دورکاری کارمندان در شرایط کرونایی به ایرنا گفت: دور کاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند بخشی از خدمات را از طریق الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

وی افزود: به دلیل بحرانی بودن بیماری کرونا تصمیماتی در شورای اداری استان تهران و ستاد مقابله با کرونا در خصوص دورکاری گرفته شده و طبق مصوبه سازمان استخدامی کشور دستگاه ها موظف بوده از ظرفیت دورکاری با الویت قرار دادن کارمندان زن دارای فرزندان خردسال،زنان باردار و بیماران زمینه ای استفاده کنند و اگر ظرفیت دیگری وجود داشت برای سایر کارمندان در نظر گرفته شود.

این معاون ادامه داد: دستگاه های دولتی موظف بوده از حضور کارمندان و مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود. تعداد کارمندان مبتلا به ویروس کرونا با کاهش فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی طی دو هفته اخیر افزایش یافته است.

عباس پاشاگفت: در ورودی ادارات برای کارکنان و ارباب رجوع تب سنج در نظر گرفته شده تا تغییرات فیزیولوژی بدن آنها بررسی و در صورت ابتلا به کرونا به مرکز درمانی وزارت بهداشت اعزام شوند. به افراد مراجعه کننده فاقد ماسک ماسک رایگان داده می شود در غیر این صورت خدمات دریافت نخواهند کرد.

وی افزود: برخی مدیران ادارات که زیرساخت های الکترونیکی برای دورکاری کارمندان فراهم نکرده اند در ارزیابی عملکرد، علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی با آنها برخورد می شود. شیوع کرونا فرصتی است تا دستگاه های اجرایی در تجهیز  زیرساخت های الکترونیکی جدی تر عمل کنند.

عباس پاشا ادامه داد: سازمان فناوری و اطلاعات به عنوان مبادی حوزه الکترونیک از ۵۰ درصد ظرفیت برای دورکاری استفاده می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام