وعده روحانی به رهبر انقلاب و رضایت از آرامش نسبی در مبارزه با کرونا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به پنجمین سالگرد توافق برجام اعلام کرد: اساس برجام این بود که به جهان ثابت کنیم ایران صلح‌طلب بوده و قانون شکنان آمریکایی ها هستند.

وی افزود: آمریکا به دنبال این بود که ایران از توافق برجام خارج شود اما فعالیت هسته‌ای ایران همواره در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده و اگر دیگران تخلفی کرده‌اند به این معنا نیست که ایران مقصر بوده است.

امروز بحث حفظ حقوق بین‌الملل مطرح است. ۱+۴ اگر امروز با دقت عمل نکنند و بخواهند تحت تأثیر آمریکا قرار گیرند، ضربه اساسی به حقوق و مقرارت بین‌المللی و به چندجانبه گرایی زده‌اند و این به ضرر همه خواهد بود.

البته تا کنون آمریکا در حرکت‌های سیاسی و حقوقی همواره در طول این دو سال و چندماه شکست خورده و امیدواریم با هوشیاری کشور‌ها و مخصوصاً ۱+۴ همچنان ناموفق باشد و بتوانیم در شرایط مناسب آنچه که امروز برای این توافق پیش آمده، شاهد جبران آن توسط کشور‌های اروپایی باشیم.

البته فشار و سختی در این شرایط برای مردم عزیز وجود دارد و متأسفانه آمریکایی‌ها همواره علیه منافع ملت ایران در طول ده‌های گذشته و مخصوصاً سال‌های اخیر پافشاری کرده‌اند، اما هرگز به اهداف مدنظر نخواهد رسید.

آرامش نسبی در مبارزه با کرونا

موج دوم کرونا از موج اول هم شدیدتر بود. متأسفانه مردم فکر کردند که به‌طور کلی از کرونا عبور کرده‌ایم. در موج اول همکاری مردم بسیار بهتر بود، البته ماه رمضان و تعطیلات نوروز هم بود و همه عوامل دست به دست هم دادند و از آن شرایط عبور کردیم.

امروز باز نیازمند همکاری و همیاری مردم هستیم. الان حدود یکماه است که در شدت فشار کرونا قرار گرفته‌ایم و بسیار امیدواریم که دور دوم هم بیش از دو ماه طول نکشد. یکماه را گذراندیم و یکماه پیش رو می‌توانیم از این موج عبور کنیم. البته به همکاری و همیاری ملت بستگی دارد.

قول روحانی به رهبر انقلاب

در اینجا خدمت مقام معظم رهبری قول می‌دهم دولت تا روز آخر با همه توان بدون توجه به حاشیه سازی‌ها به خدمت ادامه دهد.همه قوای سه گانه تحت لوای هدایت‌های مقام معظم رهبری قرار دارند و هدف این است که نگذاریم صهیونیست، آمریکا و ارتجاع منطقه به اهداف شوم دست پیدا کنند.

هزینه‌ای که مردم امروز دارند پرداخت می‌کنند برای حفظ استقلال است

هزینه‌ای که مردم امروز دارند پرداخت می‌کنند برای حفظ استقلال است و اگر ایران می‌خواست مستقل نباشد و در برابر قدرت‌های بزرگ تسلیم شود این مشکلات مادی را نداشت. این ایستادگی مردم ارزش بزرگ ملی است و هیچ کس حق ندارد از ارزش ملی‌ کاسبی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام