۸۹۰ بیمار کرونایی جدید فقط در تهران بستری شدند/ عدم کفایت محدودیت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی درباره وضعیت بیماری کرونا در تهران گفت: وضعیت استان تهران متفاوت با سایر استان ها بوده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی جدید بستری شدند که معادل کل بیماران کرونایی یک استان با وضعیت قرمز است.

وی افزود: محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران کافی نیست. ستاد تهران درخواست تمدید این محدودیت‌ها را دارد و اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود در بازگشایی مشاغل دیگر نیز تجدید نظر خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تهران شرایط برگزاری هیچ آزمونی را ندارد و پیشنهاد جدی تعطیلی غربالگری پیش‌دبستانی و دبستانی‌ها را داده‌ایم. طرح غربالگری نوآموزان تحت عنوان سنجش دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه باید لغو شود. آزمون هایی مانند سمپاد نیز دو هفته تعلیق شده است.

زالی ادامه داد : اگرچه مساجد باز است اما فعلا برگزاری نماز جماعت ممکن نیست و نماز جمعه این هفته تهران نیز تعطیل است.اگر امروز مداخلات را به طور جدی اعمال کنیم، کسب و کارها در آینده کمتر دچار مشکل می‌شوند. یکی از مصوبات تهران تعطیلی تجمعات بالای ۱۰ نفر در سمینارها و جشنواره ها است .

وی افزود: تیم‌های مشترک نظارتی در حوزه‌های انتظامی و حقوقی در تهران با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود. باید اقدامات بیشتری در زمینه فرهنگ سازی در استفاده از ماسک ایجاد کنیم و باید به اقشار ضعیف ماسک رایگان داده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام