میلگرد و سیمان ۱۰ روزه ۴۰۰ و ۲۰۰ درصد گران شدند/ برنامه کاهش قیمت مسکن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، البرز حسینی با اشاره به نقش گرانی مصالح ساختمانی در افزایش قیمت تمام شده مسکن به خانه ملت گفت: از آنجا که حدود 70 درصد ساخت مسکن به قیمت مصالح مربوط می‌شود تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده دارد.

وی افزود: با وجودی که تمام زنجیره تولید دو محصول میلگرد و سیمان در داخل بوده و هیچ ارزبری ندارند، طی 10روز گذشته قیمت میلگرد حدودا  400 و سیمان 200 درصد رشد داشته به طوری که میلگرد از کیلویی 4 هزار تومان به 12هزار تومان و هر کیسه 50 کیلویی سیمان از 8 هزار به 24 هزار تومان افزایش یافته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولان و وزرای مربوطه را دراین خصوص مورد سوال قرار داده اما پاسخی دریافت نکرده ایم.تولید میلگرد مازاد بر مصرف بوده و دلیلی برای گرانی و کمبود آن وجود ندارد.

حسینی گفت: به نظر می‌رسد نظارتی در این حوزه وجود ندارد به همین دلیل شاهد افزایش قیمت تمام شده مسکن هستیم لذا به زودی تکالیفی برای دولت در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: تامین زمین ارزان،تامین منابع مالی یا تسهیلات با نرخ سود پایین و تثبیت قیمت مصالح 3 محور طرحی است که کمیسیون عمران بررسی آن را در دستور کار قرار داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهی پیام