وام دولت به یک میلیون خانوار از ۶.۶ میلیون مستأجر ایرانی خواهد رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پروانه اصلانی در خصوص پرداخت وام اجاره مسکن گفت: با تخصیص اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی از 6 میلیون و 600 هزار مستأجر به یک‌ میلیون واجد شرایط وام پرداخت خواهد شد. ثبت‌نام ابتدا به‌ صورت پیامکی بوده و پس از استعلام ، متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام نهایی در سامانه www.tem.mrud.ir  اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند و خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در اولویت قرار دارند. متقاضیان واجد شرایط باید از هیچ گونه تسهیلات مسکن و حمایتی در این حوزه از سوی دولت دریافت نکرده و مالکیتی از سال 84 نداشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: تأهل و سرپرست خانوار بودن، شرط دیگر بوده براین‌اساس زنان سرپرست خانوار در اولویت‌ هستند. همچنین سابقه سکونت 5ساله در شهر محل سکونت از دیگر شرایط دریافت وام است.

اصلانی گفت: میزان تسهیلات در تهران، سایر کلان‌شهر‌ها و شهر‌های کوچک 50 ، 30 و 15 میلیون تومان با نرخ سود 13 درصد و یک‌ساله بوده و میزان اعتبار و افزایش سهم تعداد متقاضیان قابل تمدید خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام