ایران قادر به تولید ارزانتر از پراید نیست / مخالفت با خودرو دونفره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن کریمی سنجری درباره گمانه زنی ها برای تولید خودروی ارزان قیمت جایگزین پراید به میزان گفت: در ایران منظور از خودروی ارزان قیمت خودرو‌یی است که متناسب با قدرت پرداخت بخش زیادی از مردم باشد بنابراین خودروی دونفره نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد و متناسب با فرهنگ جامعه نیست.

وی افزود: در اروپا اسمارت خودرویی دو نفره و پر طرفدار بوده که ارزان قیمت نیست اما با فرهنگ اروپایی و سطح درآمد آن‌ها همخوانی دارد.چنین خودرویی با شاخص‌های بازار ایران همخوانی ندارد و از آن استقبال نمی‌ شود . زیرا جامعه جوان پولداری نداریم در حالی که پراید خودرویی معمولی و ارزان است.

کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در هندوستان رنو اقدام به تولید خودرو ارزان قیمت ۳۵۰۰ دلاری کرد اما بسیاری از آپشن‌ها حذف شد. نمی توانیم برای خانواده‌های ۴ یا ۵ نفره سرنشین را به عنوان آپشن در نظر گرفت و آن را حذف کرد تا قیمت ارزان‌تر تمام شود.از طرفی نمی‌توان خودروی استاندارد با شرایط روز تولید کرد در حالی که قیمت آن از پراید ارزان‌تر باشد.

کریمی سنجری گفت: زمانی باید اقدام به حذف پراید می شد که جایگزینی برای آن مشخص می کردیم. با این کار، بخشی از جامعه از داشتن خودرو محروم شدند و این از دید‌ها پنهان مانده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام