سومین تلاش برای فروش بلوک۵۰ درصد+ یک سهم "وامید"/ ارزش ۱۲۵ هزار میلیاردی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی عرضه بلوک۵۰ درصد به علاوه یک سهم سرمایه گذاری امید در خرداد و مهر سال گذشته بی نتیجه ماند که محمد کاظم چقازردی از سومین تلاش در واگذاری این بلوک مدیریتی خبر داد و گفت: بانک سپه در راستای الزامات قانون رفع موانع تولید و تاکید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد این بلوک را در بورس عرضه می کند و آگهی عرضه این هفته منتشر می شود .

وی ادامه داد: "وامید" سال ۸۰ تاسیس و یکی از چهار هلدینگ چندرشته ایی حاضر در بورس و فعال در صنایع استخراج کانه‌های فلزی، انرژی، واسطه‌گری مالی، سیمان و.. است که با سرمایه اسمی ۳ هزار میلیارد تومانی ، دارای ارزش بازار ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی و بدون احتساب ارزش بلوک مدیریتی است.

چقازردی افزود: همچنین سرمایه گذاری امید مالک ۳۷.۹۰ ، ۳۹.۲۷ و ۲۶ درصد شرکت های گل گهر، چادرملو و سنگ آهن گهرزمین بوده و بزرگترین هلدینگ معدنی ایران بشمار می رود و با پشتیبانی بانک سپه طی چند دهه اخیر در زمینه تولید محصولات استراتژیک سرمایه گذاری کرده و با بهره برداری از طرح مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک تا پایان سال ۱۴۰۰ با سهم بازار ۴۰ درصدی بزرگترین شرکت در صنعت ذخیره‌سازی نفت خام کشور خواهد بود . 

براساس این گزارش، بانک سپه بعد از عدم حصول نتیجه در اوایل خرداد سال قبل ، 29 مهر هم بلوک کنترلی 50 درصد + یک سهم "وامید" را شامل 15 میلیارد و یک سهم آماده عرضه کرده بود. این واگذاری بطور یکجا و نقد یا 20 درصد نقد و مابقی اقساط و با قیمت هر سه هزار 482 تومان و ارزش 21.4 هزار میلیارد تومان بود .

همچنین عرضه بلوک ۱۷ درصدی سرمایه گذاری امیددر ۲۳ تیر سال جاری هم  (شامل ۵.۱ میلیارد سهم به قیمت هر سهم ۶۶۰۰ تومان و ارزش ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان )  به نتیجه ایی نرسید .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام