الزام امنیتی ۱۰۸ شرکت کارگزاری و تکذیب افشای اطلاعات ۱۱ هزار مشتری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سنجری با اشاره به مصوبه دوم دی سال گذشته هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر الزام در پیاده‌سازی مرکز داده پشتیبان و ابلاغ 16 بهمن به 108 شرکت کارگزاری گفت: در این الزامات، سندی به‌عنوان الزامات امنیت اطلاعات بازارسرمایه وجود دارد که همه ابعاد امنیتی را پوشش داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این 17 تیر سال جاری به علت حساسیت‌های امنیتی ، نامه‌ای به دبیرکل کانون کارگزاران ارسال و در اختیار مدیران‌عامل شرکت‌ های کارگزاری قرار گرفته شد. لذا اگر برخی کارگزاری‌ها از این ابلاغیه مطلع نیستند باید دقت بیشتری به ابلاغیات و دستورالعمل‌های فنی و امنیتی ارسال شده کرده و همه ابلاغیات را تا پیاده‌سازی نهایی ، پیگیری کنند.

این مقام مسئول افزود: مرکز نظارت بر امنیت بر اطلاعات بازارسرمایه در مورد مرکز داده پشتیبان و تمامی الزامات امنیتی با هیچ‌یک از نهاد‌های مالی تعارفی نخواهد داشت و کارگزاری‌ها باید جهت اطمینان‌دهی به مشتریان و ارتقای زیرساخت و توسعه سامانه‌ها، سرمایه‌گذاری کرده و مسوولیت‌های حقوقی و قانونی در خصوص ارائه خدمات پایدار به مشتریان و صیانت از داده‌ها و اطلاعات آنها را بپذیرند.

سنجری همچنین افشای اطلاعات 11 هزار مشتری کارگزاری آگاه را رد کرد و توضیح داد: این موضوع ناشی از شیطنت شخصی در فضای مجازی بود و متاسفانه برخی رسانه‌ها بدون بررسی موضوع بر آن صحه گذاشتند. در این میان گزارش مرکز ماهر و بررسی‌های این مرکز در سیستم‌ها و سامانه‌های کارگزاری آگاه نشان داد هیچ افشای اطلاعاتی رخ نداده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام