توصیه نماینده مجلس یه سهامداران تازه کار و هشدار به تبعات منفی حباب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی با اشاره به رونق بورس طی ماه‌های اخیر به خانه ملت گفت: عدم ثبات بازار و نوسانات لحظه‌ای که محصول عدم کارایی دولتمردان، عدم برنامه‌ و کارشکنی دشمنان است، موجب روانه شدن سرمایه‌ها به سمت بازار ارز، سکه، مسکن، خودرو و...شده و تاثیرات نامناسبی در این بازارها ایجاد کرده که با رونق بورس نقدینگی جامعه به سمت این بازار روانه شده است.

وی افزود: اگر هدایت نقدینگی به سمت بورس با مدیریت درست و برنامه‌ریزی همراه باشد، می‌تواند تاثیرات مناسبی در نظام اقتصادی داشته باشد اما تحقق این مهم در گروی چند مولفه است. نخست باید مشخص شود سرمایه‌های مردم در چه محلی هزینه می‌شود؟

این نماینده مجلس ادامه داد: باید از سرمایه‌گذاری‌های موجود برای ایجاد زیرساخت‌ها و امور زیربنایی استفاده شود. با استفاده از ظرفیت بورس می‌توان در منطقه و آسیا ، رتبه نخست صادرات محصولات زراعی و باغی را به دست آورد.

حسینی قطب آبادی گفت: اگر شرکت‌ها بتوانند با تأمین مالی از طریق بورس ، رشد یافته و زمینه رونق صادرات محصولات و خدمات را فراهم کنند می توان از خام فروشی جلوگیری کرد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها وجود ندارد.

وی افزود : اگر ورود سرمایه گذاران به بورس ، بدون دانش و مهارت باشد ممکن است بازار سرمایه همانند بادکنکی بزرگ شده و با سوزن ترکیده و سرمایه‌های مردم از دست برود که این امر موجب ایجاد معضل اقتصادی جدیدی خواهد شد اما اگر با مدیریت همراه باشد، ثمرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام