وضعیت برق ۱۹ استان و یک کلانشهر برای امروز قرمز اعلام است + فهرست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق توانیر اعلام کرد: هم اکنون استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، سمنان، یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نواحی استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی، همدان، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهر مشهد در محدوده قرمز قرار دارند.

استان های هرمزگان، اصفهان، لرستان، کردستان، گیلان و اردبیل، منطقه جنوب کرمان و کلانشهرهای شیراز، اهواز و تهران در محدوده زرد مصرف قرار گرفته اند. بهره وری پایین اکثر کولرها در کشور باعث افزایش مصرف برق است.

حدود ۲۳ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان به وسایل سرمایشی اختصاص دارد و با توجه به این که بیش از یک سوم از برق در بخش خانگی مصرف می شود در صورتی که مردم کولرهای گازی خود را روی درجه ۲۴ تنظیم و از دور کولرهای آبی استفاده کنند، می توان شاهد پایداری بیشتر شبکه برق بود. در صورتی که بیش از یک دستگاه کولر در منازل دارند در ساعت های گرم روز بقیه را خاموش و تنها یک دستگاه را روشن نگه دارند. موکول کردن استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ساعت های ابتدایی روز یا انتهایی شب، در کاهش مبلغ قبض برق و پایدار نگه داشتن شبکه برق موثر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام