رشد ۵۰ درصدی هزینه تولید قطعات خودرو و احتمال اعمال نرخ طی ۲ ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مازیار بیگلو درباره بحث‌های مطرح شده مبنی بر ایجاد قطب سوم خودروسازی و مذاکره با برخی شرکت‌های خارجی به فارس گفت: بعید می‌دانم خودروساز خارجی باتوجه به شرایط فعلی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران باشد. در مورد چینی‌ها نیز تجربه نشان داده هر وقت در ایران حضور داشته‌اند اقدام خاصی برای داخلی‌سازی قطعات انجام نداده‌اند.

وی درباره نامه‌نگاری شرکت ساپکو با قطعه‌سازان برای به‌ روزرسانی قیمت قطعات در قرارداد با ایران‌ خودرو نیز توضیح داد: جلسات در این خصوص در حال برگزاری است و قطعه‌سازان مدارک را ارائه کرده‌اند. با توجه به بررسی‌های در حال انجام امید می رود طی ۲ ماه آینده در مورد به‌روز رسانی قیمت قطعات ۱۶۰ شرکت به جمع‌بندی برسیم. 

این فعال صنعت قطعه سازی ادامه داد: البته این به‌روز رسانی قطعات بر اساس نرخ تولید تا پایان تیرماه است و پس از آن بر اساس نوسانات قیمت‌ نهاده‌های تولید اگر نیاز باشد مجدداً بازنگری صورت خواهد گرفت. قیمت قطعات برخی شرکت‌های قطعه‌ساز حتی برای سه ماهه آخر سال ۹۸ نیز به‌روز رسانی نشده است. 

به گفته بیگلو، قیمت مواد اولیه و ارز از ابتدای سال تا پایان تیرماه برای قطعه‌سازان ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته که افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد باید بر روی قطعات اعمال شود. در عین حال این افزایش قیمت بر روی خودرو ۱۰ درصد کمتر از این ارقام خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انهای پیام