احتمال افزایش مرگ و میر کرونایی و اعمال محدودیت‌های بیشتر طی ۲ هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج حریرچی درباره آمار فزاینده مبتلایان به کرونا در خبر ۲۱ شبکه اول سیما گفت: در شرایط فعلی به جز ۵ استان با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفر حدود ۷۳ میلیون ایرانی در وضعیت قرمز به سر می‌برند و از آنجا که شمار بیماران بستری افزایشی است احتمال می‌رود آمار مرگ و میر هم به مدت ۲ هفته رو به افزایش باشد.

وی افزود: تاکنون شاهد کاهش مراسم عزا و عروسی نبوده ایم و آمار استفاده از ماسک روی ۶۰ درصد باقی مانده است.چنانچه آمار مرگ و میر و بستری افزایش داشته باشد دولت مجبور به اعمال تعطیلات بیشتری خواهد شد کما اینکه سطوح شغلی ۳ و ۴ در تهران مانند اماکن ورزشی، تالارها و آرایشگاه‌ های زنانه همچنان تعطیل است.

این مقام مسئول ادامه داد: شمار ۲۳۵ فوتی طی یک روز حدودا یک پنجم فوتی‌های عادی سالانه بوده و نوعی هشدار و آماده باش اجتماعی است که باید رفتار بهداشتی اجتماعی را تغییر دهیم.

حریرچی درباره اعمال محدودیت‌های مناسبت‌های مذهبی و عزاداری ماه محرم نیز گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان تبلیغات برگزار شد، برپایی مراسم عزاداری مانند سال‌های قبل امکان ندارد. درباره مراسم عید قربان نیز از هموطنان درخواست می‌ شود از برپایی مراسم نماز جماعت و مراسم قربانی دسته جمعی پرهیز کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام