رایزنی روحانی با روسای جمهور دو کشور همسایه درباره منطقه و تحریم‌ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبر آنلاین، حسن روحانی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان بر توسعه همه جانبه مناسبات در شرایط تحریمی تاکید کرد و خواستار تلاش و همکاری برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه شد.

بر اساس این گزارش، اردوغان نیز با اشاره به لزوم گسترش روابط و همکاری‌های تجاری دوجانبه و تسریع در انجام مبادلات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اظهار امیدواری کرد جلسه شورای عالی همکاری های راهبردی در آینده نزدیک برگزار شود.

روحانی همچنین در گفتگو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به مناسبات و همکاری‌های خوب دو جانبه و تلاش مسوولان برای تسریع در اجرای توافقات گفت: توسعه روابط همه‌جانبه با جمهوری آذربایجان حائز اهمیت بوده و امیدوارم هرچه زودتر شاهد اجرای توافقات در بخش‌های مختلف به‌ویژه اتصال دو کشور از طریق تکمیل خط آهن رشت-آستارا باشیم.

وی افزود: ایران آماده انتقال تجربیات و گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا است.

علی اف طرح راه آهن رشت-آستارا را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تمام تلاش را برای رفع موانع و مشکلات و تکمیل هرچه زودتر این طرح انجام خواهیم داد.

وی با تجلیل از دستاوردهای ایران در مسیر مقابله با بیماری کرونا خواستار گسترش همکاری‌های دو جانبه و بهره‌مندی از تجربیات ایران در این زمینه شد و
 از برگزاری جلسه ویدئو کنفرانسی روسای جمهور و مسوولان دو کشور استقبال کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام