تحلیل کارشناس از وضعیت بورس و سهام دولتی در هفته جاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرعلی امیرباقری با بیان اینکه روند معاملات هفته گذشته بورس براساس پیش‌بینی‌ها بود و بر شدت عرضه‌ها افزوده شد درباره عوامل موثر بر افزایش عرضه به ایرنا گفت: بعد از رشدهای چشمگیر ، اصلاح درون کانالی برای کلیت بازار لازم و ادامه روند بازار منوط بر دست به دست شدن سهام برای ایجاد مرحله بعدی مسیر صعودی شاخص بود.

وی ادامه داد: اخبار مربوط به پذیره نویسی سهام دولتی و نقش دولت در رشد قیمتی اثر داشت و با توجه به رشد بدون توقف سهام حاضر در صندوق‌های سرمایه دولتی دوم و سوم ( ETF ) لازم بود شاخص برای ادامه رشد وارد مرحله اصلاح شود.

این کارشناس افزود : قیمت‌گذاری کامودیتی‌ها براساس شاخص دلار، محوری برای رشد میان‌مدت و بلندمدت قیمت این گروه خواهد بود و می‌تواند سهام شرکت های کامودیتی محور و شاخص را با رشد مواجه کند. بنابراین برای هفته جاری پیش بینی می شود بازار با نوسانات چشمگیر مواجه شود و برخی سهام از صف خرید به صف فروش و از صف فروش به صف خرید حرکت کنند. 

امیرباقری با اعلام اینکه نشانه هایی مبنی بر ریزش شاخص مشاهده نشده ، توضیح داد: در برخی از روزهای هفته جاری، روند مثبت بازار پیش بینی می شود اما به طور کلی بازار پرعرضه‌ و با رفتارهای هیجانی سرمایه‌گذاران همراه خواهد بود .

وی افزود یکی از مهمترین سوالات فعالان بازار در مورد سهام حاضر در صندوق دارا دوم و سوم بوده که واضح است رشد سریع سهام این صندوق‌ها با کلیت اقتصاد داخلی و جهانی همخوانی نداشته و قطعا این سهام نیازمند اصلاح هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام