قول معاون وزیر راه به کاهش قیمت محصولات دو صنعت بزرگ بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمود محمودزاده گفت : جدیدترین دستور هفته گذشته رئیس‌جمهور ،کاهش قیمت فولاد و سیمان و خروج این دو نهاده ساختمانی از بورس برای حمایت از مسکن حمایتی با قیمت ثابت و بر مبنای قیمت سال گذشته با 20 درصد افزایش بود که تاثیری چشمگیر بر کاهش قیمت تمام شده خواهد داشت.

وی در خصوص ثبت‌نام ودیعه مسکن هم توضیح داد : نام نویسی تا پنجشنبه گذشته انجام شد و پس از پالایش‌ اطلاعات، متقاضیان واجد شرایط تا قبل از 20 مرداد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: قیمت مسکن به وجوه مختلفی از اقتصاد وابسته بوده و تنها با افزایش تولید یا وضع مالیات کاهش نمی‌یابد. طبق آمارها تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوار بیشتربوده اما مسئله کمبود در این حوزه همچنان وجود دارد. زیرا بخش عمده‌ای در توان خرید گروه‌های هدف نیست. بنابراین وزارت راه ، سناریوی چند وجهی شاملِ مالیات بر خانه‌های خالی، اتمام واحدهای مسکونی مهر باقی مانده، تولید مسکن ملی و تقویت جریان تولید مسکن طراحی کرده و مشغول انجام آن است.

محمودزاده ادامه داد: پیشنهادات وزارت راه در خصوص ساماندهی بازار مسکن در قالب اجاره و بازار خرید و فروش به دولت ارائه شده و در بخش اجاره دو مصوبه تعیین سقف افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن مصوب شد که نقش مهمی در ساماندهی بازار مسکن دارد.

وی افزود: بزرگترین اقداماتی که در حوزه تنظیم بازار مسکن از سوی وزارت راه سیاستگذاری شده مالیات بر خانه های خالی، افزایش تولید، ارائه مشوق های خدماتی از جمله تخفیف عوارض در صدور پروانه در ارائه خدمات مهندسی و کاهش مالیات برای سازندگان فعال بوده که نقش مهمی در تنظیم بازار  خواهد ذاشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام