نگرانی جدید از تشکیل حباب در بورس / لزوم مدیریت صحیح عرضه و تقاضا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی طی هفته های اخیر خبری از اظهار نظرهای غیرکارشناسی برخی مسئولان و نمایندگان و... نبود که محمد صفائی بدون ارایه مستندات به رونق بورس در چند ماهه اخیر اشاره کرد و به خانه ملت گفت: بورس نسبت به شاخص‌های دیگری مانند ارز، طلا و خودرو جایگاه بهتری برای سرمایه گذاری دارد و منفعت سرمایه‌گذاری در این بازار به ویژه شرکت‌های تولیدی به مراتب بیشتر است اما دولت باید عرضه را در بورس مدیریت و متوازن کند تا تقاضا بیشتر از عرضه نباشد. چراکه درصورت تشدید تقاضا بدون شکل‌گیری عرضه جدید، امکان تولید حباب و واقعی نبودن افزایش قیمت‌ها در بورس وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطر افزایش غیرواقعی قیمت‌ها بورس را تهدید می‌کند، افزود: ممکن است بصورت دفعی با ترکیدن این حباب‌ها روبرو شویم که در این مرحله خانواده‌هایی که با منابع خرد وارد بورس شدند به شدت متضرر می‌شوند لذا امید می رود دولت با مدیریت صحیح بورس مانع از این اتفاق شود.

صفائی با بیان اینکه بورس تاکنون به خوبی پیش رفته که به نفع اقتصاد ملی است، ادامه داد: درصورت تقویت عرضه، نقدینگی سنگین جامعه به سمت تولید هدایت ‌خواهد شد. اگر شرکت‌های جدید با سرعت متناسب با تقاضا وارد بورس شوند عرضه و تقاضا از تعادل لازم برخوردار می‌شوند و حباب طی کوتاه ، میان و بلندمدت شکل نمی‌گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام