مشوق جدید برای افزایش سهام شناور آزاد و وعده حضور در بورس ۵۰ شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌ و کار از طریق همکاری حکومت با بخش‌های خصوصی، تعاونی و غیر دولتی چند استان ، گفت : از اقدامات موثر برای بازار سرمایه که با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود، افزایش عرضه های اولیه بوده و آمادگی پذیرش در بورس ۵۰ شرکت خصوصی تا پایان سال  است.

وی افزود: در برابر عرضه ۵.۳ هزار میلیارد تومانی سهام شرکت های جدید در سال گذشته، طی چهار ماه اول سال جاری ۱۳.۷هزار میلیارد تومان عرضه اولیه انجام شد . همچنین افزایش درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های بورسی دیگر موضوع مورد توجه دولت بوده که طبق مصوبه بسیار مهم، همه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند درصد سهام شناور آزاد زیرمجموعه ها را در بورس حداقل به ۲۵ درصد افزایش دهند. این موضوع در روزهای اخیر مشاهده شده و درصد سهام شناور آزاد افزایش یافته است .

این مقام مسئول با رد دوباره نبود هیچ برنامه ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار سرمایه ، ادامه داد: علاوه بر این طبق لایحه دو فوریتی که به مجلس ارایه شده و انتظار می رود همین هفته دو فوریتی آن تصویب شود ، شرکت‌هایی که اقدام به افزایش سرمایه از محل صرف سهام کرده و سهامداران فعلی هم از حق تقدم صرفنظر کنند ، ۲۰ درصد افزایش سرمایه مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود.

دژپسند از فعال شدن چندین صندوق پروژه مشتمل بر پروژه‌های دولتی و خصوصی از اول مهر خبر خبر داد و به متقاضیان سرمایه گذاری در بورس توصیه کرد مطالعه، مشاوره و معامله را فراموش نکرده و برای ورود و خروج از بازار، هیجانی تصمیم گیری نکنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام