بانک مرکزی ۲۵۰ صادرکننده متخلف را به قوه قضائیه معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صمد کریمی در خصوص معرفی صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: طبق بسته جدیدی که بانک مرکزی ابلاغ کرده آمارها نشان می‌دهد روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته و از 250 متخلف معرفی شده که شرکت‌های بازرگانی خصوصی هستند تاکنون بیش از 440میلیون یورو ارز بازگشته است.

وی افزود: 2هزار و 386 صادرکننده از 22 فروردین 97 تا 31 خرداد 99، 17.7 میلیارد یورو به چرخه اقتصادی برنگردانده اند اما با تعامل وزارت صنعت و سایر دستگاه‌های نظارتی امسال ارز بیشتری از این محل به چرخه اقتصادی بازمی‌گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیته ماده 2 شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای سال‌های 97 و 98 با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و در بسته جدید از دریافت خدمات صادراتی محروم می‌شوند.

کریمی گفت: 108 صادرکننده خوش حساب برای تشویق به رئیس‌جمهور معرفی شده‌اند و مشوق‌های خوبی در این زمینه درنظر گرفته شده است.طبق بررسی‌های انچام شده تا 31 خرداد 99 گروه پتروشیمی‌ و ایمیدرو بیشترین درصد بازگشت ارز را داشته اند.

وی افزود: بر اساس پروانه‌های صادراتی که از گمرک گرفته ایم، مشخص شد 27میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات بازنگشته است. اگر صادرکننده‌ای 70درصد ارز را بازگرداند 100درصد معافیت مالیاتی دارد، اما هر صادرکننده در سامانه کد یونیک دارد و متعهد است از 22 فروردین 97 تاکنون 100درصد ارز را بازگرداند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام