چند عامل منجر در کاهش قیمت نفت به کمتر از ۴۵ دلار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت شاخص‌های اصلی نفتی جهان در پی اخبار ناامیدکننده از گوشه و کنار جهان باز هم کاهش یافت و دو شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت و برنت دریای شمال در روز پایانی معاملات بار دیگر به زیر ۴۵ دلار سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، عملکرد ضعیف نفت در روز پایانی معاملات هفتگی تحت تاثیر بالا گرفتن تنش‌های میان چین و آمریکا هنگامی رخ داد که ترامپ دستور ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی تیک تاک و وی چت را صادر کرد و چنین رخدادی ریسک را در میان معامله‌گران در سراسر جهان افزایش داد، که نشان از آسیب‌پذیری اقتصاد جهانی در برابر بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین است.

همچنین بن‌بست نسبی مذاکرات میان کنگره آمریکا و کاخ سفید درباره بسته کمک مالی نیز بر روند کاهشی نفت تاثیر بسزایی داشت. از سوی دیگر رشد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا، برزیل و ثبت رکوردهای جدید بیماری در هند، آینده بازار جهانی نفت و تقاضا را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

روز جمعه بیش از ۳۰ کشوراز جمله مکزیک، روسیه، فرانسه، ژاپن، عربستان و آلمان تعداد مبتلایان جدید را بیش از هزار نفر گزارش کردند که نشانگر تهدیدات جدی کرونا برای آینده اقتصاد جهان و بازار نفت است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز روز پنج‌شنبه ۴۵ دلار و ۱۷ سنت ثبت شد. سبد نفتی اوپک شامل ۱۳ نوع نفت اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگو است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام