پیش بینی این هفته بورس و معرفی ۱۴ گروه مقبول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی اولین هفته جاری با 4 روز کاری را با شاخص دو میلیون و 34 هزار واحدی شروع کرد که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با روندی نوسانی همراه شد و اختلال گسترده در سامانه معاملات مهم ترین چالش در هفته گذشته بود.

چند ساعتی شدن بازار به خصوص در نمادهای بزرگ اثرات متقابل گروه ها را نیز با اختلال همراه کرد و همین موضوع ، تبعاتی را در روند عمده بازار به دنبال داشت. خبر دو قسمتی شدن ساعت معاملات در بازار از مهم ترین اخبار در پایان هفته بود.

در بازارهای جهانی ، روند صعودی طلا در هفته ادامه یافت و انتشار آمار اشتغال امریکا در پایان هفته و تقویت شاخص دلار عقب نشینی فلزات و نفت را در پی داشت. همچنان اثرات شیوع بیماری و رشد انتظارات تورمی دو عامل مهم تاثیر گذار در بازارهای جهانی هستند و انتخابات پیش رو در امریکا نیز از دیگر متغیرهای موثر است.

در بازار ارز هم ، رشد خزنده نرخ ارز تا میانه هفته گذشته تکرار شد و در روزهای پایانی ، اخبار هر چند مبهم از گشایش های اقتصادی تا حدودی عقب نشینی خریداران را به دنبال داشت. به نظر می رسد نرخ ارز همچنان در محدوده های کنونی با نوسان همراه باشد و حرکت تند به هر طرف چندان محتمل نخواهد بود.

در بازار سهام و در گروه های بزرگ ، ابهام در تاریخ و نحوه عرضه سهام دولتی ادامه دارد و البته توقف های پی در پی نمادها نیز از دیگر معضلات در معاملات خواهد بود. در صورت تغییر در ساعت معاملات، احتمال بهبود نسبی در بزرگان بازار وجود خواهد داشت و بهبود نسبی نرخ های جهانی نیز می تواند افزایش محدود تقاضا را در پی داشته باشد. به طور خاص در گروهای بزرگ برخی از نمادها همچون نمادهای گروه روی، روغنی ها، اوره ای ها و سنگ آهنی ها می توانند روندی بهتر را تجربه کنند.

در خودرویی ها همچنان نوسان محتمل ترین فضا در معاملات پیش بینی می شود و در بانکی ها ، افزایش محسوس تقاضا در پایان هفته می تواند ادامه داشته باشد.

در دیگر گروه ها هم رایانه ای ها مستعد بهبود روند هستند و ساختمانی ها، دارویی ها، قند و شکر، لاستیک و پلاستیک، عرضه برق و خدمات فنی مهندسی و حمل و نقلی ها از دیگر گروه های همراه با ظرفیت تزریق نقدینگی قلمداد می شوند.

به صورت کلی بازار در هفته پیش رو ، متاثر از اخبار و تصمیم گیری های اقتصادی و نوسانات نرخ ارز در کنار چالش های سیستم معاملاتی خواهد بود و در مقطع فعلی و در صورت تثبیت شاخص کل بالاتر از سطح 2 میلیون واحدی می توان به ادامه رشد هرچند با شیبی کمتر خوش بین بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام