روایت رئیس مجلس از طرح مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سوالاتی مطرح است، اظهار داشت: تحقق آینده خوب را از مسیر سخت ممکن می دانیم ولی نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در فصل های پیش رو دیده خواهد شد.

وی افزود: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد اما این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مد نظر قرار گیرد می تواند به اهداف برسد. در این زمینه اختلاف نظرات کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده لذا باید صبر کرد و اجازه داد این بحث ها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.

این مقام مسئول درباره برگزاری کنکور عنوان کرد: بعد از مطالبه نگرانی مردم در برگزاری کنکور، وزرای بهداشت و علوم پروتکل های جدیدی را برای اطمینان از سلامت آن تنظیم کرده و متعهد شدند اجرای آن را به درستی صورت دهند. نمایندگان و معاونت قوانین مجلس با حضور در حوزه های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بر چگونگی اجرای تعهدات نظارت کردند و گزارش ها حاکی از این است که نحوه برگزاری نسبت به آزمون دکتری بهتر شده اما همچنان اشکالات اساسی وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: در کنکور دکتری 10 درصد و در کنکور کارشناسی ارشد حدود 15 درصد از داوطلبان نسبت به سال گذشته عموما به دلیل هراس از ابتلا به کرونا در آزمون کمتر شرکت کرده اند که معنای آن این است ده ها هزار نفر به دلیل نگرانی از حق شرکت در آزمون محروم شدند. در کنکور سراسری این نگرانی ها می تواند به محرومیت از حضور در دانشگاه منجر شده که بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در عین افزایش انتظارات از نهادهای اجرایی برگزاری کنکور، بودجه لازم برای عمل به پروتکل ها از سوی دولت اختصاص داده نشده، اضافه کرد: تهیه تجهیزات لازم ضدعفونی و گندزدایی، افزایش عوامل اجرایی، تهیه لوازم محافظتی لازم و بکارگیری افراد کارآزموده برای اخذ امتحان از داوطلبان مشکوک و یا مبتلا به کرونا به بودجه نیاز دارد که باید پیگیری شود.

رییس مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس و وزرای بهداشت و علوم بر لزوم رعایت فاصله 1.8 متری تأکید کرده اند اما این فاصله در عین عمل در بسیاری از مواقع رعایت نشده و علاوه بر آن در کنکور سراسری پیش رو تعداد بسیار بیشتر داوطلبان نسبت به کنکور دکتری و ارشد و تجربه کمتر داوطلبان برای حضور در آزمون های سراسری و آشنایی کمتر آنها با فضای آزمون نسبت به آزمون های تحصیلات تکمیلی و تعداد بسیار زیادی از داوطلبان حتما همراه و مشایعت اعضای خانواده به محل برگزاری آزمون می روند که این به معنای افزوده شدن صدها هزار نفر از والدین پشت درب های محل برگزاری آزمون است که نیازمند تمهید، برنامه ریزی، مدیریت و حتی اطلاع رسانی های لازم است.

قالیباف افزود: ضروری است رؤسای کمیسیون های بهداشت و آموزش و معاونت نظارت مجلس ظرف 48 ساعت در جلسه ای با حضور وزرای بهداشت و علوم، مشکلات موجود را بررسی و برای نحوه رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند. آنچه مهم است این است که برگزاری کنکور سراسری ضروری بوده اما این کنکور باید زمانی برگزار شود که از رفع اشکالات موجود اطمینان کامل حاصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام