توضیح درباره زیان انباشته سنگین ، دو پیشنهاد و درخواست از سهامدار عمده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پلی اکریل باتوجه به زیان انباشته سنگین و توضیح درباره دو پیشنهاد فعال سازی خطوط اکریلیک از درخواست از سهامدار عمده برای اعطای مهلت به گروه مدیریتی جدید خبر داد و با رشد 2.9 درصدی قیمت سهام و صف خرید روبرو شد.

براین اساس، امیر رحیمی مدیرعامل "شپلی" پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر مقایسه دو قرارداد خرید اکریلونیتریل و اجاره خطوط اعلام کرد: سکوت بیش از حد را نافی تحقق آرامش می دانم. کمتر به یاد دارم ریز و درشت اطلاعات طبقه بندی شده یک شرکت مهم این گونه و صرفا بابت خودخواهی، سیری ناپذیری، عطش قدرت و ترس از رسوایی خیانت های احتمالی بصورت غیر ضرور در کف خیابان ها و فضای مجازی لجام گسیخته جار زده شود.

آن هم در لوا و پوشش دلسوزی اما به واقع بابت اجیرشدگی پول، عطش قدرت و خباثت نه به عنوان مدیرعامل این مجموعه صنعتی وزین و بزرگ که به عنوان یکی از هزاران معلم شرمسار مردمم که قبل از آموزش اخلاق به تربیت تخصصی افرادی پرداختیم که با همان تخصص آفت جان و مال و ناموس این دیار شده اند.

انگشت حیرت به دهان ناظر بازی روزهای اخیرم و سوال که چرا؟ کارکنان و سهامداران نیز گیج و مبهوت از این انفجار اطلاعات درست و غلط و جهت دار همچون مرغ نیم بسمل به هر سویی می دوند و ناله سر می دهند. آنهایی که در پس هر نیتی و با سوء استفاده از سکوت آنهایی که آرامش و زنده شدن این شرکت را دنبال می کنند به مسموم کردن فضا و انتشار اخبار درست و غلط مشغولند و در این بین محرمانه ترین اطلاعات یک شرکت را که فردا روزی پاشنه آشیل همین شرکت خواهد شد را جار می زنند کمی فکر و تامل کنند.

هرچند در جامعه ای که اخلاق کیمیا است، بعید است درخواست این معلم اجابت شود. درز اطلاعات این شرکت فردا و فرداها قدرت چانه زنی مدیریت و حتی هیات اجرایی را در برابر تامین کنندگان و خریداران می کاهد. درز اطلاعات محرمانه و مهم فردا و فرداها آسیب فنی و مالی و بورسی به همراه دارد و هزاران حدیث دیگر.

همکاران شرکت و سهامداران از خود پرسیده اید چرا؟ پرسیده اید چرا این روزها این مباحث دامن زده می شود و هیات مدیره ای که هنوز قدمی برنداشته چرا باید آماج این حملات باشد؟ گلایه و نقد سهامداران و کارکنانی که از زوایای کار بورس و سهام یا شرکت بی خبرند و از سر بی خبری بنده و همکاران صادق، هیات مدیره را نقد می کنند و می نوازند را با جان و دل می پذیرم و به دل نخواهم گرفت.

آنچه هم در خصوص شخص من در لجن پراکنی های مغرضانه و هدفمند می آید هم گوارای وجودم و از آن هم می گذرم چون همیشه پذیرفته ام که قطار در حال حرکت سنگ خور ملسی دارد نه قطار ساکن. اما آنچه در این فضای مسموم کیان شرکت را هدف قرارداده قابل گذشت نیست. شخص بنده و اغلب اعضای هیات مدیره به اختیار و به اراده پا پیش ننهاده ایم.

به حریت و صداقت علی که امروز روز وی است قسم که همین امروز هم حاکمیت استان و مبادی مربوطه رخصت دهند این بارسنگین را تقدیم شیفتگان آن می کنیم، کما اینکه این موضوع را مکررا درخواست داشته و دارم. این گروه برای جنگ در 100 میدان و کارزار نیامده تا بخش مهمی از توان و انرژی را بابت دفع حملات دشمنان پلی اکریل و دشمنان دوست نما صرف کند. برند این گروه برند کار و تولید است نه چیز دیگر. چون بنا است خود در ایجاد آرامش پیش قدم باشم در ادامه فقط و فقط بصورت تیتر و فهرست وار برخی مطالب را بازگو می کنم تا کارکنان و سهامداران محترم بیندیشند و مطلع باشند.

1. بنا بر گزارش های مالی رسمی، شرکت پلی اکریل در حال حاضر دارای زیان انباشته سنگینی ست که طی 4 سال گذشته و علی رغم تلاش هیات اجرایی حاکم خصوصا تلاش های گروه فعلی هیات اجرایی این زیان انباشته نه تنها کاهش نیافته که تقریبا به دو برابر افزایش یافته است. این خاصیت زیان انباشته ای است که ماهیت جریمه ای دارد و این جریمه بصورت تصاعدی افزایش می یابد.

2. طی 4 سال گذشته هیچ منبعی برای تامین پایدار و طولانی مدت مواد اولیه خطوط اکریلیک این کارخانه کاندید نبوده یا یافت نشده و به اعتراف و همزبانی هیات اجرایی معدود قراردادهای پیشنهادی هم آنقدر یکطرفه بوده که هیچ کس حاضر به پذیرش آن نشده است. شک نکنید سوء استفاده کنندگان از شرایط فعلی این شرکت که در قالب پیشنهادهای یکطرفه سعی در تحمیل شرایط به شرکت داشته اند خود و عوامل ذی نفوذ آنها یکی از مسببان فضاهای مسموم فعلی هستند.

شرکت یا هر منبع دیگر مدعی در این زمینه باید در شرایط فعلی( وجود تحریم های ظالمانه ) حائز شرایطی خاص شامل دسترسی به منابع ارزی در خارج ( ارز حاصل از صادرات )، تجربه صادرات و واردات گسترده و توانایی مالی کافی در حد حداقل 15 میلیون دلار سرمایه اختصاصی برای این امر باشد.

3. در حال حاضر دو پیشنهاد در قالب دو پیش قرارداد در زمینه فعال سازی خطوط اکریلیک این شرکت وجود دارد. برابر تصمیماتی که مربوط به زمان حال نیز نیست و از ابتدای سال 99 مد نظر بوده، پیشنهادها در شرایط قیاس منطقی و برابر در کارگروه اقدام در استانداری اصفهان به بحث گذارده خواهد شد و تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

پیشنهاد اول فارغ از مباحث مالی یک پیشنهاد 5 ساله اجاره کامل کارخانه های اکریلیک 1 و 2 با شرایط ویژه و با تعهد تامین یوتیلیتی کامل از طرف شرکت پلی اکریل است که صراحتا از طرف هیات مدیره رد شده و هیات اجرایی هم بنا به ماهیت وجودی، اختیار انعقاد چنین قرارداد طولانی مدتی را ندارد.

پیشنهاد دوم یک قرارداد کارمزدی با مشخصات معلوم از نظر کارمزد و تعهدات و تضامین است که بخش عمده ای از مفاد آن در جلسه مشترک 3 جانبه هیات مدیره، هیات اجرایی و پیشنهاد دهنده بررسی و توافق شد اما برخی اختلاف نظرها کماکان باقی ماند که موارد مد نظر هیات مدیره و هیات اجرایی در خصوص این بندها مجددا ارسال شده و شرکت پیشنهاد دهنده مشغول بررسی موارد است.

هرچند شرکت فوق طی نامه ای و با ذکر سربسته دلایل از این مهم انصراف داده با این وجود امیدواریم پیشنهاد نهایی را جهت مقایسه با پیشنهاد اول ارائه دهد. فارغ از همه بحث های هدفمند و جهت دار اجیرشدگان فضای مجازی مزیت ها و معایب این قراردادها باید بررسی شود که این مهم صورت گرفته است.

اینجانب بنا به درخواست یکی از مبادی حاکمیتی و نه به عنوان مدیرعامل شرکت که یک کارشناس، مامور بررسی صادقانه و بی طرفانه این دو قرارداد شدم و این درخواست انجام شده و در زمان مقرر و از سوی مبدا مربوطه و در صورت صلاحدید اعلام خواهد شد. آنچه سربسته می توان گفت و مایه تاسف است، اجیرشدگان فضای مجازی برخی دشمنان دوست نما در شرکت و فردی که شهوت مقام و قدرت وی را به دریوزگی و گدایی پست و مقام انداخت با فضاسازی ناجوانمردانه علیه پیشنهاد دوم و حتی شخص بنده و یکی از همکاران هیات مدیره و معاون استاندار سعی در پوشش ضعف های محرز پیشنهاد اول داشته و دارند.

هرچند موضوع بند مربوط به 5 سال اجاره آنقدر دافعه داشت که آنها هم اعتراف به نامناسب بودن آن کنند. به هر روی این حقیر فارغ از این مباحث و بصورت کارشناسی و در شرایط برابر این دو پیشنهاد را بررسی و مقایسه کرده و گزارش را ارائه کرده ام. همچنین مطرح شد شرکت پیشنهاد دهنده دوم قصد سودآوری هنگفت برای خود از این محل را دارا است.

پیشنهاد صادقانه به اجیرشدگان فضای مجازی و تشنگان پست و مقام آن است که سود غیرعملیاتی این شرکت و شرکت مادر در سال گذشته و مدت طی شده سال مالی جاری را رویت نکند و اگر به این نتیجه رسیدند که این شرکت بدون پذیرش ریسک واردات، خرابکاری، خیانت در امانت، ضبط مال احتمالی ناشی از این قرارداد می تواند با فعالیت در بازار سرمایه و مشابه با روند قبلی از هر یک تومان، 3 تومان عایدی داشته باشد به دلیل ایراد این اتهامات سخیف توبه کنند.

4- آنچه به عنوان یک اختلاف جدی بین هیات اجرایی و هیات مدیره مطرح می شود اختلافی است که مبتنی بر ضعف قوانین و ضوابط است نه اختلاف شخصی. هیات مدیره بنا بر ضوابط حاکمیت شرکتی و قوانین بورس پاسخگوی مسایل نیروها، مالی، سود و زیان و تولید و فروش است اما هیچ اختیاری در اداره کارخانه ندارد.

هیات اجرایی نیز بنا به قانون متصدی این موارد است. آنچه امروز به عنوان اختلاف مطرح می شود چیز جدیدی نیست. قبلا این اختلاف و بی اختیار بودن از نظر هیات مدیره وقت بی اهمیت بوده و از نظر این هیات مدیره محل اشکال جدی است و معتقد است باید حق خود، شرکت و سهامدار را مطالبه کند چرا که در تمامی مراجع باید پاسخگو باشد.

لذا مبادی حاکمیت باید این دوگانگی را مرتفع کنند در غیراین صورت امکان ادامه کار وجود ندارد. تا امروز هم روحیه تعامل کامل و جدی از طرف دوستان دیده نشده است. بسیاری از حاشیه ها و اتهامات وارده به هیات مدیره منبعث از این مطالبه به حق است. آنچه در بالا آمد اولین و آخرین صحبت حاشیه ای است که از مدیرعامل شرکت خواهید شنید.

از همه دوستانی که صادقانه نیت کمک دارند تقاضا داریم در آرام سازی فضای شرکت و پوشش نیازهای اساسی آن همدل و همراه باشند. تا زمانی که امکان کار و کمک برای این هیات مدیره فراهم باشد در خدمت این شرکت خواهیم بود اما اگر مبادی حاکمیتی به هر دلیل نتوانند مشکل ریشه ای قید شده در بند 4 را حل کنند قطعا تکلیف از هیات مدیره شرکت ساقط است.

نکته دیگر آن است که اولویت اول من و هیات مدیره راه اندازی پایدار و باثبات فرایند تولید است که اگر این موضوع محقق شود سهامدار نیز می تواند شاهد یک روند پایدار در رشد سهم باشد. لذا بحث های احساسی، غیرتخصصی و غیرارادی در عملکرد این هیات مدیره نخواهید دید. شفافیت، صداقت و درستی عمل سرلوحه ارتباط ما با مسئولان فرابورس خواهد بود. داده های با اهمیت در زمان مقرر و صحیح ارائه خواهد شد.

برنامه های مدیریت برای رشد سهم در جای خود اعلام و پیگیری خواهد شد. لذا استدعا دارم سهامدار واقعی به دنبال ثبات تولید شرکت باشد نه تصمیمات و اقدمات احساسی و نمایشی از سوی هیات مدیره. این سهم به اعتراف سهامداران در سال های اخیر دچار نوسان های شدید و عامدانه بوده حق و انصاف ایجاب می کند کمی فرصت و مهلت به گروه مدیریتی جدید داده شود. قرار نیست برای کار و اشتباه دیگران یا مسائل خارج از اراده، گروه هیات مدیره مورد بازخواست قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام