اثر تصمیمات ترامپ در کاهش ۷. ۱ هزار میلیارد دلاری قیمت سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جو بایدن ضمن انتقاد از اقدامات تحریمی ترامپ علیه چین به رادیو عمومی ملی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، تعرفه‌هایی که ترامپ بر واردات محصولات چینی اعمال کرده لغو خواهم کرد . چرا که بیشتر از سوی مصرف‌کنندگان و کسب‌ و کارهای آمریکایی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در پی سیاست های ترامپ، تولیدکنندگان دچار رکود شده‌ وبخش کشاورزی میلیاردها دلار ضرر کرده و هزینه‌های هنگفتی بر دوش مصرف‌کنندگان است.

بر اساس این گزارش، طبق نظر کارشناسان، بایدن دلایل خوبی برای حذف تعرفه‌ها بر واردات محصولات چینی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد تعرفه‌های  ترامپ بر فولاد و آلومینیوم که بیش از چین بر واردات متحدان آمریکا اثر گذاشته، افزایش قیمت‌ها و کاهش اشتغال در صنایع مرتبط را به همراه داشته است.

نتایج مطالعه‌ای که محققان فدرال رزرو نیویورک با همکاری اقتصاددانان دانشگاه کلمبیا انجام داده‌اند، نشان می‌دهد در پی این اقدام، شرکت‌های آمریکایی حداقل ۷. ۱ هزار میلیارد (تریلیون) دلار از قیمت سهام را از دست داده‌اند. سیاست‌هایی که جز آسیب به نیروی‌کار، کشاورزان، مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها چیزی به همراه نداشته‌ و دلیلی ندارد همچنان ادامه یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام