"زملارد" آماده عرضه اولیه معرفی شد / پیش بینی سود هر سهم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معرفی کشاورزی و دامپروری ملارد شیر قبل از ظهر امروز برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی با حضور حسین معصومی مدیرعامل برگزار شد تا این شرکت 30 میلیارد تومانی آماده فرآیند عرضه اولیه 15 درصدی سهام در بازار دوم فرابورس باشد.

براین اساس، معصومی با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: ملارد شیر زیرمجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و موضوع فعالیت آن کشاورزی، دامپروری، صنایع غذایی و صنایع وابسته است. سرمایه ثبتی شرکت 30 میلیارد تومان بوده و از سال 1333 با 100 راس گاو شیری فعالیت را آغاز کرده و در حال حاضر دارای 4800 راس گاو که از این تعداد 2600 راس دام مولد است. "زملارد" دارای 200 هکتار زمین است که 40 هکتار آن برای زراعت استفاده می‌شود.

وی با مقایسه میزان سرانه مصرف شیر در دنیا و ایران عنوان کرد: بطور متوسط سهم تولید شیر در ایران حدود 9.5 میلیون تن شیر است که یک درصد از تولید شیر جهان را به خود اختصاص داده است. سرانه مصرف لبنیات در ایران بسیار پایین است و حدود 60 تا 70 لیتر اعلام شده که نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته با 300 تا 350 لیتر تفاوت بسیار زیادی دارد.

این مقام مسئول درخصوص ترکیب سهامداران شرکت توضیح داد: 99.99 درصد سهام این شرکت به سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین اختصاص دارد و هزار سهم به هر کدام از شرکت های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، کشت و دامداری پگاه، سرمایه گذاری هامون شمال و کارگزاری رسمی بیمه تامین آینده تعلق دارد.

معصومی سود هر سهم سال 98 این شرکت را 60 تومان اعلام کرد و ادامه داد: در بودجه پیش بینی شده 840 ریال سود برای هر سهم برآورد شده است. همچنین میانگین قیمت شیر 2980 تومان دیده شده است. در سال 98 مقدار تولید شیر 30 میلیون تن بوده و در سه ماهه نخست سال 99 بالغ بر 8748 تن بوده که  نسبت به دوره مشابه قبل 10 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص مزایای رقابتی "زملارد" هم توضیح داد: از مزایا می توان به موقعیت مکانی و جغرافیایی شرکت در استان البرز اشاره کرد که به کارخانه‌های لبنی معتبر نزدیک است. با توجه به اینکه کیفیت شیر این شرکت مورد تایید شرکت‌های لبنی معتبر است همواره تقاضا برای شیر تولیدی وجود دارد. علوفه مورد نیاز نیز از استان‌های قزوین، کرمانشاه، همدان و البرز تامین می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه ندارد، گفت: طرح های توسعه ای خواهیم داشت از جمله اینکه میزان تولید شیر سال جاری به 110 تن در روز و در سال های آتی به 115 تا 120 تن در روز می رسد. تامین با کیفیت ترین مواد از مهم ترین استراتژی ها است و همواره سعی کردیم دوره وصول مطالبات را به حداقل برسانیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام