طرح گشایش اقتصادی دولت منطقی و قابل تایید مجلس نیست

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی "سلام صبح بخیر شبکه سه" در خصوص طرح گشایش اقتصادی اخیر دولت گفت: برنامه‌های اقتصادی باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند. این طرح برای رفع مشکلات مردم نبوده بلکه بیشتر برای تامین کسری بودجه دولت است و برای دولت بعدی، تعهدات مالی به همراه دارد. لذا مورد تایید مجلس نیست.

وی افزود: دولت می‌خواهد با فروش آینده، مشکلات امروز را حل کند که منطقی نیست. ساز و کار فروش ارواق نفت در بورس موجود است اما وزارت نفت به آن عمل نمی‌کند. وقتی از ثبات اقتصادی حرف می‌زنیم الزاما منظور اقتصاد بدون تورم نیست بلکه باید رفتارهای اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد تا مردم دچار استرس و سردرگمی نشوند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: باید از دولت پرسید که چرا از اصل غافلگیری برای انجام طرح‌ها استفاده می‌کند و بدون اینکه نمایندگان مجلس را در جریان قرار دهد به یکباره طرح موسوم به "گشایش اقتصادی" را در جلسه سران مطرح می‌کند. مجلس از این طرح خبر نداشت و در حال تهیه بسته اقتصادی برای حل مشکلات است که اساس آن در پی منظم کردن نظام مالیاتی بوده که رکن اساسی آن شفاف سازی اقتصادی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام