برنامه پالایشگاه تهران برای رشد ۲۰ درصدی تولید بنزین و افزایش سرمایه جذاب

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد آرمان‌فر در نشست خبری گفت: روزانه به‌طور میانگین 7 میلیون لیتر بنزین پاک در پالایشگاه تهران تولید می‌شود و با راه‌اندازی واحد CCR کیفیت آن به یورو 5 تبدیل می‌شود و مقدار تولید نیز به روزانه 8.5 میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

وی افزود: روزانه ۵۳ هزار و ۵۰۰ بشکه گازوییل یورو ۴ و یورو ۵ در این پالایشگاه تولید و به تهران و البرز و از خط لوله به مشهد ارسال می‌شود. گازوییل یورو ۴ حداکثر ۵۰ پی پی ام و یورو ۵ نیز ۱۰ پی پی ام است و کل سوخت جت تولیدی در پالایشگاه تهران نیز به فرودگاه امام خمینی ارسال می‌شود. فعال شدن واحد کاتالیست به نفتا کیفیت بنزین به یورو ۵ تبدیل می‌شود و حجم تولیدی نیز به ۸.۵ میلیون لیتر می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه برق پالایشگاه ۳۰ مگاوات است که تا ۱۵ مگا وات امکان ارتقا دارد. همچنین شبکه برق پالایشگاه به برق سراسری متصل است که سودآوری را ارتقا می‌دهد. در این میان با وجود مشکلات ناشی از کرونا، تعمیرات اساسی "شتران " انجام شد . واحد بازیافت گوگرد که به صورت گرانول است از وقوع باران های اسیدی جلوگیری می‌کند و در تولید کاتالیست به دلیل تحریم مشکل وجود داشت و در حال حاضر در تامین کاتالیست به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

آرمان فر گفت: سرمایه فعلی ۴.۴ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه تهران هم از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها ، ۷۰ درصد بیشتر و به ۷.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام