رویدادی مثبت برای شرکت بورسی با راه‌اندازی خط کشتیرانی با روسیه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جلیل جلالی‌فر با اشاره به راه‌اندازی خط دائمی کشتیرانی ایران و روسیه از ماه آینده گفت: سال‌ها به‌دلیل فقدان کشتی‌های کانتینربر در دریای کاسپین موفق به افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی و غذایی روسیه نبوده‌ایم و امروز با اقدامات زیرساختی به‌دنبال فعال‌سازی گذرگاه شمال و جنوب هستیم.

وی افزود: صاحبان کالاهای ترانزیتی می‌توانند از این گذرگاه متناسب با حجم کالاها از تخفیفاتی مناسب و ویژه برخوردار شوند. اولین خط کشتی کانتینری که قادر خواهد بود کانتینرهای یخچالی را در این مسیر حمل‌ونقل کند فعالیت را از ماه آینده آغاز خواهد کرد.

عضو اتاق مشترک ایران و روسیه ادامه داد: طبق تصمیمات کارگروه مشترک گذرگاه شمال ــ جنوب، متشکل از مناطق آزاد لوتوس آستراخان روسیه و مناطق آزاد انزلی و چابهار، تردد 2 فروند کشتی کانتینری که قابلیت حمل کانتینرهای یخچالدار را نیز دارد به‌زودی آغاز خواهد شد.

جلالی‌فر گفت: مهم‌ترین مزیت‌های این خط کانتینری در دریای خزر شامل قبول حجم محموله از یک کانتینر، سفرهای منظم کشتی به‌صورت تقویمی بین بندر آستراخان و انزلی و همچنین بنادر شمالی ایران، تعرفه‌های ثابت، بدون وابستگی به بازار یا فصل است. برای خریداری کانتینرهای یخچالی هم با بخش خصوصی در استان گیلان هماهنگی‌های لازم برای افزایش ماهانه کانتینرها انجام شده تا از این پس قادر باشیم محصولات کشاورزی را نیز از دریای خزر صادر کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام