کشف واکسن و یک عامل دیگر منجر به افت۱۲۰ دلاری طلا در یک روز شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  به نقل از رویترز، قیمت طلا در پی پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا با افت 7 درصدی بیش از ۱۲۰ دلار کاهش یافت و به 1891 دلار و 10 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، سایر فلزات گرانبها نیز امروز شاهد افت قیمت شدیدی بود به طوری که قیمت نقره با 13.8 درصد کاهش بدترین عملکرد روزانه از اکتبر 2008 را به ثبت رساند.

ادوارد مویا تحلیلگر شرکت اوآندا در این باره گفت: سقوط نسبتا کوچکی در بازار طلا رخ داد. بی تردید نمی توان تاثیر خبر تولید واکسن کرونا در روسیه و ادامه خوش بینی ها نسبت به بازارهای سهام بر بازار طلا را نادیده گرفت.

قیمت طلا که جمعه گذشته به 2072 دلار و 50 سنت رسیده بود امروز با کاهش حدود 7 درصدی شدیدترین افت قیمت روزانه از ژوئن 2013 را به ثبت رسانده است.

طبق آمارهای جدید، قیمت های تولیدکننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار ترمیم شده و شاخص اس اند پی گلوبال بورس آمریکا به رقم های رشد بی سابقه نزدیک شده است.

همچنین رشد میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده از میزان جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران تا حدودی کاسته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام