لایحه مهم افزایش سرمایه‌ متفاوت شرکت‌های بورسی و فرابورسی تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز و بعد از عدم تایید صلاحیت حسین مدرس خیابانی برای حضور در وزارت صنعت ، کلیات لایحه افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی و فرابورسی از محل صرف سهام با سلب حق تقدم با 170 رأی موافق موافقت شد.

براساس این گزارش، شرکت های سهامی عام حاضر در بورس و فرابورس در حالی از سه محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران ، سود انباشته و اندوخته و تجدید ارزیابی دارایی ها اقدام به افزایش سرمایه می کنند که تجربه نوع متفاوت و غیرمعمول یعنی از محل صرف سهام در ایران بسیار اندک و محدود به شرکت های سرمایه گذاری غدیر ، سرمایه گذاری البرز ، بانک پارسیان و یکی دو شرکت دیگر است .

در این میان مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به فرایند بررسی این لایحه دو فوریتی گفت: شرایط بازار سرمایه ، ویژه بوده و باید برای طراحی ساز و کار درست و تقویت تلاش شود که افزایش سرمایه شرکت ها از محل صرف سهام یکی از موارد پیشنهادی در بسته اقتصاد مردمی و مورد تاکید رئیس مجلس است که مورد استقبال اکثریت نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این لایحه پیش بینی شده شرکت هایی که به نحوی تحت کنترل یا مالکیت دولت هستند بتوانند بخشی از سهام را به صورت عرضه اولیه به افزایش سرمایه به بورس ارائه دهند تا هم به نوعی عطش تقاضا مدیریت شود و هم سرمایه ای عاید شرکت ها شود تا سرمایه گذاری جدید انجام دهند. به طور قطع تصویب نهایی آن گام مهمی در ارتقای بازار سرمایه خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام