احیای ۸ هزار شغل در شهرک ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از فارس، محسن صالحی نیا گفت: توسعه زیرساخت‌های شهرک ها و نواحی صنعتی، احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و بسترسازی برای توسعه و گسترش صادرات محصولات و خدمات تولیدی شاخص ترین برنامه های اولویتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال ۹۹ به شمار می‌آیند.

وی افزود: در حال حاضر 45 هزار 912 واحد صنعتی و کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی فعال هستند که زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را فراهم کرده اند.

این مقام مسئول تاکید کرد: از ۵۷۱ شهرک صنعتی مصوب ۵۰۰ شهرک در حال بهره برداری و از ۴۲۴ ناحیه صنعتی ۳۲۲ ناحیه بهره برداری شده است. همچنین تعداد شهرک های فناوری مصوب را ۷ مورد است که 6 مورد از این شهرک ها در حال بهره برداری هستند.

صالحی نیا بیان کرد: خوشه های صنعتی شناسایی شده ۴۹۵ مورد است و ۱۸ مورد پروژه امکان سنجی توسعه خوشه های در دست اجرا خواهد بود. هم اکنون پروژه های امکان سنجی توسعه خوشه های خاتمه یافته ۱۷۹ مورد است و پنج مورد نیز در مرحله مطالعه شناختی است. در حال حاضر ۳۸ هزار و ۴۶۳ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در حال انجام است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام