مردم به جای سکه و دلار در بورس و نفت سرمایه گذاری کنند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: دولت در حال تلاش برای کنترل نقدینگی، مقابله شدید با تحریم نفتی، ایجاد تعادل بودجه ای بین درآمدها و هزینه ها و ایجاد سرمایه مطمئن برای مردم است. این مجموع مفاد طرحی است که دولت به دنبال آن بوده و به تصویب رسانده و در جلسه سران قوا نیز کلیات تصویب شده است. اگر این طرح ها اجرا شوند حتما در زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

سرمایه گذاری مطمئن در بورس و خرید نفت به جای سکه و دلار

مردم در طرح اقتصادی دولت برای فروش نفت می‌توانند در بورس خرید کنند که برای دارایی‌ اطمینان داشته باشند. هدف از اینکه سهام شرکت ها در ETF ها در اوایل شهریور با تخفیف فروخته می‌شود این است که بگوییم سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست اما بورس و خرید نفت جای سرمایه گذاری مطمئن است.

اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ با هم مقایسه کنیم رشد ۱۴ درصد نیز در یکی از این سال‌ها داشتیم و بطور میانگین پنج درصد رشد اقتصادی با نفت را شاهد بودیم. وقتی از رشد اقتصادی با نفت حرف می‌زنیم و نفت تحریم می‌شود، رشد اقتصادی به منفی تبدیل خواهد شد. کنار هم قرار دادن این سال‌ها درست نیست. اینکه یک روزنامه و مؤسسه اینها را کنار هم می‌چیند و می‌گوید این دولت رشد اقتصادی نداشت، باید گفت دولت کشور را در شرایط رشد اقتصادی منفی تحویل گرفته و با رشد متوسط  ۵ درصد آن را اداره کرده است.

برنامه دولت برای بخشیدن جان تازه به بورس

اگر نفت را کنار بگذاریم و رشد اقتصادی بدون نفت را محاسبه کنیم در سال ۹۸ رشد بدون نفت مثبت بود. باید کاملاً توجه داشته باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم. دولت مصمم است کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کند. دولت در بخش اقتصادی همه توان را به کار گرفته تا نقدینگی را کنترل کرده و با مقابله با تحریم نفتی، نفت را در چارچوبی که نهایی خواهد شد به فروش رسانده و تعادلی بین منابع و مخارج ایجاد کند و برای مردمی که به آینده نگاه می‌کنند، سرمایه مطمئن بوجود بیاورد و جان تازه‌ای هم به بورس بدهد.

در مورد کاری که دولت هفته‌ها و ماه‌ها برای آن زحمت کشیده، یک سری افراد که معلوم نیست مبانی آنها برای اینکه مردم را دلسرد کنند، چیست؟ می‌گویند طرح دولت ممکن است زحمتی برای پرداخت به دولت آینده ایجاد کند و دولت می‌خواهد خود را از فشار خلاص کرده و این فشار را به دولت آینده منتقل کند که این یک حرف کاملاً دروغ و بی‌اساس است.

اگر امروز کسی برای اقدامات دولت در افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی و تکمیل فازهای پارس جنوبی بگوید که این دولت به نفع دولت بعدی کار می‌کند اینگونه حرف‌ها اساساً حرف‌های کودکانه است. این دولت و آن دولت معنا ندارد و همه خادم مردم هستیم باید کشور را در شدیدترین شرایط تحریم اداره کنیم و در این مسیر با کسی شوخی نداریم.

پرداخت به موقع حقوق کارمندان و بازنشستگان، یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی

کسی که به طرح دولت ایراد می‌گیرد لطفاً بگوید چه طرحی دارد با فحاشی و ردیف کردن جملات درشت که مشکلی حل نمی‌شود. به مردم قول دادیم که در شرایط تحریم تسلیم نمی‌شویم و آمریکا در طرح شکست ملت در بخش اقتصادی ناموفق خواهد بود. در این مسیر حرکت می‌کنیم و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان، همچنین یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی را به موقع پرداخت کردیم.

همه یک ملت هستیم و در برابر یک دشمن ایستاده و مقاومت می‌کنیم، اینکه برای افتتاح‌هایی که بصورت هفتگی انجام می‌شود بگویند، این افتتاح به نفع دولت بعدی می‌شود؟ این حرف کودکانه‌ای است، حتماً به نفع دولت بعدی می‌شود و باید به نفع باشد مگر دولت بعدی دولت خارجی است؟ دولت بعدی هم از آنِ همین ملت است و فرقی نمی‌کند.

آمریکا روز گذشته قطعنامه‌ای را برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ مطرح کرده چرا که بر اساس برجام و این قطعنامه از اواخر مهرماه تحریم تسلیحاتی برداشته می‌شود و ایران می‌تواند سلاح خرید و فروش کند. لذا آمریکا قطعنامه‌ای را علیه این بخش از قطعنامه ۲۲۳۱ طرح کرده تا آن را نقض کند البته امید فراوان داریم که آمریکا در این طرح نیز دچار شکست شود. موضع روشن است و اگر قطعنامه‌ای علیه بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ تصویب شود به معنای نقض فاحش برجام بوده و عواقب آن بر عهده بانیان است.

گام موفق شرکت های دانش‌بنیان در زمینه تولید دارو و واکسن کرونا

خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید دارو و واکسن کرونا گام‌های بسیار موفقی برداشته‌اند و در این زمینه همپای دنیا حرکت می‌کنیم و چنین اقداماتی نشان‌دهنده آن است که منزوی نیستیم و تحت فشار عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام