محتوای فیلم منتشره مبنی بر دستکاری عمدی هسته معاملات صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سنجری درباره فیلمی که از چند روز گذشته با موضوع احتمال دستکاری هسته معاملات در فضای مجازی منتشر شده به سنا گفت: رشد بی سابقه بازار سرمایه منجر به افزایش بار هسته معاملات شده و به رغم مشکلات ناشی از تحریم، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت گسترده ای برای رفع اختلال انجام شد اما با توجه شرایط و همچنین باگ های ذاتی حوزه فعالیت های مبتنی بر آیتی، رفع مشکلات زمانبر است.

وی ادامه داد: هیچ بخشی از محتوای فیلم منتشرشده در مورد ادعای دستکاری هسته معاملات صحت نداشت و بررسی های مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه نشان داد در سیستم شبکه اینترنت برخی ISP ها به سمت سرور "ایزی تریدر" حدود ۳۰ دقیقه اختلال وجود داشت که باعث شد ترافیک داخل شبکه ایران و فعالیت برخی از اپراتورهای اینترنتی کشور محدود شود .

این مقام مسئول افزود: اما در این نوع اختلال در صورت استفاده از VPM ، مسیر ارتباط شبکه ای سامانه (ایزی تریدر) تغییر می یابد و مشکل ارتباطی برطرف می شود. بنابراین این موضوع هیچ ارتباطی با هسته معاملات و اقدام عمدی ندارد. از همه ذینفعان بازار سرمایه درخواست می شود نسبت به موارد تخصصی و مشکلات حوزه آیتی با احتیاط اظهار نظر کنند.

سنجری گفت: به هیچ عنوان و در هیچ زمانی عمدا در عملکرد هسته معاملات اختلال ایجاد نمی شود و انتظار می رود افراد با تهمت زدن و تشویش اذهان عمومی، اعتماد مردم به بازار سرمایه را خدشه دار نکنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام