جزئیات توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی امارات پس از مذاکره برای عادی‌سازی کامل روابط میان اسرائیل و امارات با هدف پیشبرد صلح در منطقه خاورمیانه در بیانیه ای مشترک،اعلام توافق کردند.

بر اساس این گزارش، هیأت‌هایی از اسرائیل و امارات طی هفته‌های آینده دیدار خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، محیط زیست، ایجاد سفارتخانه و سایر حوزه‌های دارای منافع متقابل را امضا کنند.

در نتیجه این پیشرفت دیپلماتیک به درخواست ترامپ و با حمایت امارات، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطقی را که در چشم‌انداز صلح رییس جمهور آمریکا تشریح شده، تعلیق خواهد کرد و اکنون تلاش‌ها را بر توسعه روابط با سایر کشورهای جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

همچنین امارات و اسرائیل فوراً همکاری در زمینه درمان کرونا و توسعه واکسن آن را گسترش داده و تسریع خواهند کرد.بر اساس این سند، عادی‌سازی روابط و دیپلماسی صلح‌آمیز، دو نمونه از قابل اعتمادترین و لایق‌ترین شرکای منطقه‌ای آمریکا را در کنار هم قرار خواهد داد.

اسرائیل و امارات به آمریکا ملحق خواهند شد تا دستور کار راهبردی برای خاورمیانه را به منظور توسعه همکاری دیپلماتیک، تجاری و امنیتی آغاز کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام