یک شرکت درباره کاهش ۶۸ درصدی زیان توضیح داد و آماده بازگشت شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،،قند ثابت‌ خراسان‌ اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 31 تیر 95 را با کاهش 68.5 درصدی نسبت به سود 232 ریالی سال مالی جاری ، 73 ریال اعلام کرد.

براساس این گزارش، در این رابطه سازمان بورس از این شرکت 51 میلیاردتومانی حاضر در بازار دوم معاملات بورس توضیح خواست تا نماد آن بدون محدودیت نوسان قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شود.

اداره نظارت بر ناشران بورسی  سازمان بورس اعلام کرده بود با وجود پیش بینی افزایش 38 درصدی فروش، بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت تنها 14 درصد افزایش یافته و در نتیجه حاشیه سود ناخالص 20 درصد افزایش یافته است که منطقی به نظر نمی رسد. همچنین مبلغ 2،382 میلیون ریال بدون ارائه توضیحات خاصی به عنوان درآمد فروش ملاس در سرفصل خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی پیش بینی شده درحالی که این قلم در سال گذشته 7،615 میلیون ریال زیان بوده است.

علی رغم کاهش 20 درصدی کارکنان بخش تولید شرکت، حقوق و دستمزد کارکنان این بخش 15 درصد افزایش یافته که با ابهام مواجه است و با وجود افزایش 38 درصدی فروش، هزینه های اداری عمومی و فروش 6 درصد کاهش یافته که منطقی به نظر نمی رسد. افزایش 74 درصدی نرخ فروش محصول تفاله خشک و کاهش 45 درصدی نرخ فروش محصول قند شرکت منطقی به نظر نمی رسد. همچنین تحقق افزایش 33 درصدی حجم فروش محصول شکر دشوار بنظر می رسد که در این زمینه باید برنامه عملی فروش شرکت ارائه شود .

انتهای پیام