اصلاح شاخص بعد از رشد ۴۰۰ درصدی طبیعی است/ پیش بینی روند ۵ به ۲ !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن عبداللهی درباره روند روزهای اخیر بورس که مجددا" با کاهش قیمت ها و شاخص موجب نگرانی اکثر سهامداران شده به ایرنا گفت: بعد از رشد تقریبا ۴۰۰ درصدی شاخص طی بهمن سال گذشته تا اوایل مرداد به اصلاح از دو میلیون تا 1.6 میلیون واحدی و دست به دست شدن سهام نیاز داشت که به طور طبیعی رخ داد.

وی افزود: هیچ رشد مستمری، ادامه‌دار نیست و نیازمند برگشت و اصلاح  است تا موجب جذب سرمایه‌گذاران و صعود دوباره شود. بنابراین با توجه به حمایت‌های اخیر و بهبود ورود نقدینگی، قطعا روند صعودی شاخص از سرگرفته خواهد شد. همچنین سیگنال تصمیمات نشان می‌دهد برنامه دولت برای حفظ و صیانت سرمایه مردم، حمایتی و مستمر است و دولت هیچ گونه تمایلی به ایجاد اصلاح بازار یا خروج سرمایه‌ها از این بازار ندارد.

این کارشناس با بیان اینکه اراده دولت در بورس مبتنی بر منفی شدن روند بازار نیست، ادامه داد: هماهنگی دولت در یکسان سازی وزارتخانه ها و دستگاه‌های مختلف ، کار آسانی نبوده و طبیعی است گاهی برخی از  ناهماهنگی‌ها در تصمیم‌گیری‌ها باعث تاثیر منفی در بازارسرمایه شود اما نباید باعث نااطمینانی مردم به دولت و بازار شود.

عبدالهی خاطر نشان کرد: روند کلی بازار با توجه به حمایت‌های اخیر ، صعودی خواهد بود و شاخص ممکن است در کوتاه‌مدت به ارقام دو میلیون واحد برسد. بنابراین در وضعیت فعلی ، خطری نیست . پیش‌بینی می‌شود برآیند کلی معاملات بورس از این پس به این شکل باشد که بازار پنج روز مثبت و دو روز منفی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام