عرضه اولیه ۱۰ درصدی شرکت جدید بازار SME فقط برای دو گروه از سهامداران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زمان عرضه اولیه کیا الکترود شرق در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس (SME) مشخص شد تا این بازار خاص که ششم دی سال 97 راه اندازی شده و تاکنون 11 شرکت را پذیرفته، میزبان پنجمین شرکت جدید باشد .

به این ترتیب، مقرر شده عرضه اولیه 10 درصد از سهام این شرکت معادل 16 میلیون و 146 هزار و 800 سهم با نماد "کیا" سه شنبه 18 شهریور در تابلو رشد انجام شود.

طبق ماده دو دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس مصوب ۱۱ اسفند سال ۹۴ هیات مدیره سازمان بورس، خرید سهام در این بازار صرفاً توسط اشخاص زیر امکان پذیر است:

گروه اول: کلیه اشخاص حقوقی

گروه دوم: سرمایه گذاران نهادی موضوع بند ۳ مصوبه ۲۸ شهریور سال ۸۶ هیات مدیره سازمان بورس با اصلاحات بعدی آن و اشخاصی که با خرید سهام شرکت به سرمایه گذار نهادی مذکور تبدیل می شوند که شامل بانک‌ها و بیمه ها، هلدینگ‌ها؛ شرکت‌های سرمایه‌گذاری؛ صندوق بازنشستگی؛ تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده نزد سازمان بورس، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بیش از ۵ درصد یا بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از ارزش اسمی اوراق بهادار در دست انتشار ناشر را خریداری کند، سازمان ها و نهادهای دولتی و عمومی، شرکت های دولتی و اعضای هیات مدیره و مدیران ناشر یا اشخاصی که کارکرد مشابه دارند، است.

با توجه به اینکه سهام شرکت کیا الکترود شرق فاقد بازارگردان است معاملات ثانویه و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس امکان‌پذیر است که مراحل انجام معاملات در هر جلسه معاملاتی به شرح ذیل است:

طبق بررسی های بورس پرس، شرکت کیا الکترود شرق در اواخر سال 88 با هدف تولید انواع الکترودهای جوشکاری با نام تجاری Master با ظرفیت سالانه ده هزار تن الکترود با مشارکت شرکت Sharp Tools  هندوستان سازنده انواع ماشین الات خطوط الکترود فعالیت تولیدی را بصورت رسمی آغاز کرد. مرکز اصلی شرکت و کارخانه در استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شهرک صنعتی بیدک واقع است.

فاز دوم مجتمع تولیدی با هدف تولید انواع مفتول های جوشکاری با گاز محافظ ( جوش CO2 ) با توجه به تاسیسات از قبل ایجاد شده و ظرفیت های موجود اجرا شد و در پایان سال 95 به بهره برداری رسید و سبد تولیدی محصولات قابل عرضه شرکت تکمیل شد.

در ترکیب سهامداری این شرکت 16.1 میلیارد تومانی با 35 نیروی انسانی، قربان رحیمی با 93.91 درصد سهم، زهرا داوودی با ۵ درصد، عقیل طالبی با یک درصد و محمد توزنده جانی، محمدرحیمی و داوود اردبیلی هز کدام با ۰.۰۳ درصد سهم حضور دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام